تشخیص چهره خودکار در المپیک ۲۰۲۰

۱۳۹۶/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۵۹۴
تشخیص چهره خودکار در المپیک ۲۰۲۰

اسپوتنیک نیوز|

قرار است المپیک ۲۰۲۰ توکیوی ژاپن برای جلوگیری از حملات تروریستی احتمالی و افزایش امنیت محیط ورزشی، به سیستم خودکار تشخیص چهره مجهز شود.

 رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که سیستم‌های خودکار تشخیص چهره و احراز هویت تقریبا در ۴۰ درصد از خیابان‌های منتهی به بازی‌های المپیک و پارالمپیک که در شهر توکیوی ژاپن در سال ۲۰۲۰ میلادی برگزار می‌شود، نصب خواهد شد.

این اقدام برای جلوگیری از هر گونه احتمال حملات تروریستی و خشونت آمیز و افزایش امنیت شهروندان، تماشاگران، خبرنگاران و همچنین ورزشکاران و مقامات کشورهای مختلف انجام خواهد شد. طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی روزنامه یومیوری، رایانه‌هایی که به دوربین‌های پیشرفته و فوق پیشرفته مجهز شده‌اند، قادر خواهند بود هویت و چهره تمامی افراد حاضر در ورزشگاه‌ها و خیابان‌ها را تشخیص دهند و بدین‌ترتیب امنیت شهر به هنگام برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک افزایش خواهد یافت. برآورد شده است که در خلال بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیوی ژاپن، حدودا ۳۰۰ الی ۴۰۰هزار نفر تماشاگر، خدمه بازی، مامور امنیتی، خبرنگار و ورزشکار حضور پیدا کرده و شرکت خواهند کرد. مقامات و مسوولان مربوطه بر این باورند که بهره‌مندی از فناوری و سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی و تشخیص خودکار چهره و هویت مردم می‌تواند کمک بسزایی به افزایش امنیت شهر توکیو و همچنین بهتر و ایمن برگزار کردن مراسم المپیک ژاپن کند.

 

ارسال نظر