اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۵۷

 هک شدن اطلاعات 2.7میلیون کاربر کانادایی

بیزینس‌تایم  هکرها با هدف گرفتن یک شرکت کانادایی که پشتیبان فروم‌های گفت‌وگوی آنلاین است اطلاعات 2.7 میلیون کاربر را به خطر انداخته‌اند. هکرها یک بار دیگر شرکت کانادایی Verticalscope را هدف گرفته‌اند. این شرکت مدیریت صدها وب سایت و فروم‌های گفت‌وگوی آنلاین را دارد.  این شرکت بیش از ۴۵ میلیون حساب کاربری دارد و نفوذ هکرها به آن اطلاعات حداقل 2.7 میلیون کاربر را به خطر انداخته است.  این شرکت کانادایی مسوولیت پشتیبانی از انجمن و شبکه‌های آنلاین در حوزه‌های مختلف از فضای سبز و خودروسازی تا ورزش و فناوری را برعهده دارد. این درحالی است که آلکس هولدن کارشناس امنیت سایبری هفته گذشته اعلام کرد هکرها مشغول فروش اجازه دسترسی به سایت Verticalscope.com و چند سایت دیگر تحت عملیات این شرکت هستند.  

 احتمال بروز اختلال در نمایشگر «آیفون ایکس»

مشبل  طبق اسناد پشتیبانی اپل، احتمال دارد نمایشگر «او ال‌ای دی» آیفون ایکس دچار اختلال و بخش‌هایی از آن بطور دایم بی‌رنگ شود. به نظر می‌رسد نمایشگر آیفون ایکس هم دچار مشکلی شود که قبلا Pixel2 XL را گرفتار کرده بود. طبق اسناد پشتیبانی اپل، احتمال دارد آیفون ایکس هم دچار اختلال در نمایش رنگ و تصویر شود. این مشکل که اصطلاحا «burn-in» نامیده می‌شود برای بیشتر نمایشگرهای OLED اتفاق می‌افتد. در این حالت بخش‌های از نمایشگر الکترونیک بطور دایم بی‌رنگ می‌شوند. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که یک تصویربطور مداوم در نمایشگر دستگاه نمایش داده می‌شود و حتی پس از خروج از این تصویر، هاله آن در نمایشگر مشخص است. به عبارت دیگر اختلال مذکور مربوط به زمانی است که تصویری با کنتراست بالا برای مدتی طولانی در نمایشگر نشان داده می‌شود. موبایل Pixel2 XL گوگل نیز چندی قبل با همین مشکل روبه‌رو شد.  

 به‌روزرسانی رایگان «ویندوز ۱۰» تا پایان سال

انگجت  شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که کاربران تنها تا پایان سال جاری میلادی ۲۰۱۷ قادر خواهند بود به صورت رایگان ویندوز ۱۰ را به‌روزرسانی کنند. شرکت مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که کاربران تنها تا پایان ماه دسامبر سال جاری میلادی یعنی ۲۰۱۷ می‌توانند از ارائه خدمات به‌روزرسانی رایگان در ویندوز ۱۰ استفاده کنند. این خدمات از ماه ژوئیه سال ۲۰۱۶ برای استفاده کاربران قابل دسترسی بود. البته در صورتی که کاربران از قابلیت

accessibility استفاده می‌کنند قادر خواهند بود از این پس هم از به‌روزرسانی‌های رایگان مایکروسافت بهره‌مند شوند. اما سایر کاربران ویندوز ۱۰ دیگر نمی‌توانند به صورت رایگان به‌روزرسانی‌های رایگان آن را دریافت کنند. به نظر می‌رسد مایکروسافت برای ایجاد فشار و تعیین مهلت محدود قصد دارد با این روش کاربرانی را که از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز استفاده می‌کنند، وادار به به‌روزرسانی نسخه ویندوز خود کند. براساس گزارش‌های منتشر شده، میزان استفاده از نسخه ویندوز ۱۰ مایکروسافت از ۹ درصد در نوامبر سال ۲۰۱۵ به 29.3درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.  

 حرفه‌ای شدن عکس‌های بی‌کیفیت با هوش مصنوعی

تک نیوز ورلد   محققان راهی را برای استفاده از شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی برای تبدیل عکس‌های بی‌کیفیت گوشی‌های هوشمند به عکس‌های باکیفیت یافته‌اند. با استفاده از این روش عکس‌های عادی که با دوربین‌های گوشی‌های تلفن همراه گرفته شده‌اند، به گونه‌یی تغییر پیدا می‌کنند که تصور شود تصاویر یادشده با دوربین‌های باکیفیت و حرفه‌یی عکاسی تهیه شده‌اند. محققان دانشگاه ETH Zurich در سوییس می‌گویند این فناوری هوش مصنوعی تا بدان حد قدرتمند است که می‌تواند جزئیات نه چندان قابل تشخیص را در عکس‌های موبایلی برجسته کند. ارتقای کنتراست تصاویر از جمله دیگر مزایای استفاده از این فناوری است. شبکه عصبی هوش مصنوعی مورد استفاده به این منظور GAN نام دارد و متشکل از الگوریتم‌های جدیدی است که برای ارتقای کیفیت عکس‌ها و حتی ویدئوهای بی‌کیفیت قابل استفاده خواهند بود. اعضای این گروه تحقیقاتی می‌گویند GAN به شکلی متن باز طراحی شده و لذا افراد می‌توانند با تغییر الگوریتم‌ها، آن را ارتقا بخشند. محققان برای ارتقای GAN مجموعه‌یی از تصاویر باکیفیت و عادی را برای بررسی در اختیار آن گذاشته‌اند و این شبکه عصبی با بررسی مشابهت‌های عکس‌های عادی و باکیفیت می‌تواند از اطلاعاتی که در اختیار دارد برای بهینه‌سازی و بازسازی عکس‌های بی‌کیفیت استفاده کند.

 انتقاد کاربران از شارژ کند گوشی تازه گوگل

پی‌سی‌پر  در شرایطی که گوگل ۲ گوشی تازه برای جلب نظر کاربران گوشی‌های هوشمند عرضه کرده، به نظر می‌رسد برخی مشکلات این گوشی‌ها باعث واکنش منفی در بازار شده است.  گوشی Pixel2 XL یکی از این دو گوشی است که کاربران می‌گویند سرعت شارژ آن پایین است و به همین علت از عملکرد آن راضی نیستند. گوگل نمایشگر قدرتمند و دارای قابلیت نمایش تصاویر با وضوح تصویری و کیفیت بالا را مهم‌ترین مزیت گوشی Pixel2 XL اعلام کرده است، اما به نظر می‌رسد سرعت پایین شارژ باعث شده این قابلیت چندان در نظر کاربران جذاب جلوه نکند. برخی کاربران این گوشی حتی مدعی هستند که Pixel2 XL بدون نصب سیستم عامل اندروید عرضه شده است و از همین رو به‌شدت به گوگل حمله کرده‌اند. تعدادی از خریداران Pixel2 XL تصریح کرده‌اند باتری این گوشی هم با سرعتی بیشتر از حد معمول در مقایسه با دیگر گوشی‌ها خالی می‌شود و شاید علت مساله گرم شدن آن باشد. باتری‌های لیتیومی در برابر گرما بسیار حساس هستند.

 

ارسال نظر