اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۱۷

معرفی برندهای مشمول رجیستری موبایل تا اواسط هفته

 مهر| سخنگوی طرح رجیستری موبایل از اعلام نخستین برندهای مشمول این طرح تا اواسط هفته جاری خبر داد.

در حالی که قرار بود روز دوم آبان ماه برندهای اولیه مشمول اجرای طرح رجیستری موبایل اعلام شود، اما تاکنون این اسامی اعلام نشده است.

طرح رجیستری موبایل از ۲۸ مهرماه وارد فاز اجرایی شده است و براساس آن، پایش و مانیتورینگ وضعیت شبکه اپراتورهای موبایل با هدف ثبت و شناسایی آخرین شناسه‌های ترکیبی گوشی و سیم‌کارت که در شبکه مخابراتی کشور وارد شده است، در دستور کار قرار گرفت.

حمیدرضا دهقانی‌نیا سخنگوی طرح رجیستری موبایل در با بیان اینکه همچنان در حال پایش شبکه و شناسایی گوشی‌های فعال در شبکه هستیم، خاطرنشان کرد: پایش و مانیتورینگ شبکه برای تمام گوشی‌های فعال در شبکه که در حال سرویس‌دهی هستند، صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم برای تعیین نخستین برندهای مشمول اجرای طرح رجیستری صورت گرفته و اواسط هفته جاری قرار است  این اسامی اعلام عمومی شود.

هشدار درباره باج‌افزار ایرانی

ایسنا| براساس آخرین گزارش‌ها، یک باج‌افزار ایرانی با نام TYRANT که نسخه تغییریافته باج‌افزار DUMB است، در حال گسترش در داخل کشور است.

 این باج‌افزار به زبان برنامه‌نویسی نوشته‌شده و با استفاده از روش‌های مبهم‌سازی از دیباگ شدن خود جلوگیری می‌کند و درحال ‌حاضر توسط بسیاری از آنتی‌ویروس‌ها قابل‌شناسایی است.

با توجه به شواهد موجود این امکان وجود دارد که نسخه بعدی این باج‌افزار بعد از این نسخه وارد عمل شود که از روش‌های پیچیده‌تری استفاده کند و به زودی منتشر شود.

خوشبختانه از آنجا که این باج‌افزار با استفاده از زبان برنامه‌نویسی نامناسب نوشته شده است، در آن از روش مبهم‌سازی نه چندان پیشرفته استفاده شده است.

 بنا بر اعلام مرکز آپا دانشگاه کردستان موفق به دستیابی به سورس‌کد اصلی باج‌افزار شد و با آنالیزهایی که روی سورس‌کد آن صورت گرفت، مشخص شد که این باج‌افزار نسخه ویرایش شده نمونه موجود در اینترنت است که با آنالیز خط‌به‌خط سورس‌کد می‌توان کلید خصوصی ایجاد شده باج‌افزار جهت رمزگشایی فایل‌ها را شناسایی کرده و موفق به رمزگشایی فایل‌ها شد.

این باج‌افزار روی بسیاری از سیستم‌عامل‌های مایکروسافت نمی‌تواند کار خود را انجام دهد، اما با این وجود خسارات زیادی را وارد کرده است.

دسترسی هکرها به لوازم خانگی کاربران

انگجت| محققان متوجه اشکالی در اپلیکیشن دستگاه‌های هوشمند خانگی یک شرکت تولید‌کننده شدند؛ هکرها با کمک این حفره امنیتی می‌توانند از کاربر در خانه خود جاسوسی کنند.

اشکالی در اپلیکیشن مربوط به گجت‌های خانگی LG سبب می‌شود هکرها بتوانند این وسایل را به سیستم‌های جاسوسی تبدیل کنند. به گفته محققان امنیتی این اشکال مربوط به ضعف در فرآیند ورود به اپلیکیشن LG Smart ThinQ است. البته شرکت ال جی پس از تماس کارشناسان امنیتی این مشکل را رفع کرد. اما اگر کاربران آن آخرین نسخه آپدیت نرم‌افزار را دانلود نکرده باشند، هنوز هم در معرض خطر هک قرار دارند. هکرها با استفاده از این اشکال می‌توانند یک اجاق گاز هوشمند را به بالاترین درجه برسانند یا با استفاده از دوربین جاروبرقی از کاربر جاسوسی کنند. به گفته محققان امنیتی هکرها با روشن کردن جاروبرقی روباتیک Home-Bot، می‌توانند از فرد در خانه خودش جاسوسی کند. همچنین آنها می‌توانند یخچال خانه فرد را خاموش کنند.

چین پارک واقعیت مجازی می‌سازد

سی‌نت| پارکی با موضوع واقعیت مجازی در چین با بودجه ۱۱ میلیون پوند در زمینی به مساحت 1.3 کیلومترمربع در حال ساخت است.

تصاویری جالب از یک پارک با موضوع واقعیت مجازی در چین منتشر شده که در جنوب شرقی چین، درحال تکمیل است.  طرفداران بازی‌های رایانه‌یی می‌توانند در این پارک به آینده سفر کنند، با اژدها بجنگند، به فضا سفر کنند یا با موجودات فضایی دیدار کنند.  یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این پارک مجسمه غول پیکر Transformer (شخصیتی روباتیک از فیلمی به همین نام) با ارتفاع ۵۳ متر است. این مجسمه از ۷۵۰ تن فولاد ساخته شده و هم وزن دو هواپیمای بویینگ ۷۴۷ است. هزینه ساخت آن نیز ۱۱ میلیون پوند تخمین زده شده است.  این پارک واقعیت مجازی که East Vally of Science and Fantasy نامیده می‌شود، در ماه دسامبر تکمیل می‌شود.  پارک مذکور در فضایی به مساحت 1.3 کیلومترمربع و با بودجه یک‌میلیارد پوند ساخته می‌شود.

شارژ گوشی با کاغذ خورشیدی

 تلگراف| محققان امریکایی پاوربانکی بسیار سبک ساخته‌اند که در حقیقت پنل خورشیدی است و می‌تواند در ۲ ساعت آیفون را شارژ کند.

باتری موبایل به ندرت یک روز دوام می‌آورد بنابراین بیشتر کاربران همیشه پاوربانک‌های کوچک همراه خود دارند. اما بسیاری از این دستگاه‌های کوچک، سنگین و جا گیر هستند. اکنون گروهی از مهندسان امریکایی در شیکاگو، یک پنل بسیار نازک و سبک به نام «کاغذ خورشیدی» ساخته‌اند که قابلیت شارژ آیفون در دو ساعت را دارد. جالب آنکه می‌توان پنل‌های متعدد را در کنار هم قرار داد تا برق بیشتری تولید شود. این پاور بانک در ۳ نسخه ۵، 7.5، ۱۰واتی عرضه می‌شوند. همچنین یک پاوربانک ۵ واتی به قیمت ۱۴۸ دلار عرضه می‌شود. این مدل‌های مختلف با ترکیب پنل‌های 2.5 واتی ساخته می‌شوند. به عنوان مثال یک پنل 2.5 واتی برای شارژ آیفون ۶ یا سامسونگ گلکسی S3 طی ۵ ساعت کافی است. گوشه هر پنل خورشیدی سوراخی وجود دارد، بنابراین می‌توان آن را به کوله پشتی آویزان کرد. نسخه ۱۰ واتی این گجت می‌تواند در 4.5 ساعت تبلتی مانند ‌آی‌پد ایر۲ را شارژ کند. این پنل‌ها را می‌توان تا کرد.

 

ارسال نظر