اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۳۳

جزییات جلسه شهرداری با استانداری تهران

مدیران شهرداری تهران با مدیران استانداری استان تهران تشکیل جلسه دادند. نعمت‌الله ترکی معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران در گفت‌وگو با مهر در مورد جلسه مدیران استانداری با شهرداری تهران که چندی پیش انجام شده بود گفت: این جلسه بیشتر در مورد مشکلات شهر تهران بود که باید توسط شهرداری و استانداری برطرف می‌شد و به‌نوعی می‌توان گفت که جلسه‌یی رفاقتی با هدف تعامل بود. وی افزود: در این جلسه بحث‌ها و موارد زیادی مطرح شد. همچنین از سوی آبفا موضوع حفاری‌ها و کنده‌کاری‌های شهری برای لوله‌گذاری فاضلاب تهران عنوان شد و قرار شد آبفا تا 10 روز نقاطی که نیاز به حفاری دارد را به شهرداری اعلام کند تا این طرح‌ها به‌سرعت برطرف شده و برای شهروندان مشکل‌ساز نشود.


نشست زمین در تهران

رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه 500 الی 600 حلقه چاه در تهران وجود دارد که به‌دلیل کمبود آب در تهران به صورت بی‌رویه از آن بهره‌برداری می‌شود گفت: زمین در برخی مناطق 12سانتی‌متر و برخی دیگر 36سانتی‌متر فرونشست داشته است و هرقدر از سفره‌های آبی برداشت شود، یک آفت است. به‌گزارش ایسنا، احمد دنیامالی گفت: در پایان برنامه ششم قرار است که همه تهران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گیرند اما باتوجه به وقفه‌یی که ایجاد شده به‌نظر نمی‌رسد تا 10 سال آینده نیز این شبکه فاضلاب تکمیل شود. وی با اشاره به مصرف یک‌میلیارد و 70‌میلیون مترمکعب آب در تهران، گفت: در موضوع پسماندها نیز باید چاره‌یی اندیشیده شود تا بهتر مدیریت شود.


ثبت ملی برای جلوگیری از تخریب بناهای با ارزش

به‌گفته مدیرکل دفتربنا‌ها، بافت و محوطه‌های تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، یکی از راهکارهای حفظ بناهای باارزش شهری، ثبت ملی آنها است. سیاوش صابری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد راه‌های جلوگیری از تخریب کاخ موسوم به کاخ ورسای ایران (کاخ ثابت پاسال) گفت: این بنا می‌تواند در کمیته‌یی اضطراری در فرآیندی یک هفته‌یی به ثبت ملی برسد تا براساس قانون مورد حمایت سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرد. وی در مورد راه‌های جلوگیری از تخریب احتمالی کاخ ورسای تهران، گفت: در حال حاضر رویکرد غالب برای حفظ آثار تاریخی در میراث فرهنگی، مربوط به آثاری است که ثبت شده و حریم آنها نیز مصوب شده باشد، که براین اساس شهرداری برای صدور مجوز تخریب، موظف است از میراث فرهنگی تهران استعلام کند و این اداره هم براساس قانون یا براساس طرح‌های بالادستی در مورد آن نظر می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر