کونومیست دنیا زیر چتر گوگل

۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۶۳۴

ا

مجله اقتصادی اکونومیست کاور استوری این شماره خود را که 29نوامبر منتشر شده به گوگل اختصاص داده است. تیتری باعنوان «آیا دولت‌ها باید انحصار دیجیتال را بشکنند؟» نشان‌دهنده موضوع اصلی این شماره است.

جاسوسی کامپیوتری؛ حمله سایبری‌ها- ویروس‌های مغلطه‌گر می‌توانند به‌عنوان اسب ترواهای قرن بیست‌ویکم محسوب شوند، اما برای همین هم باید قوانینی وجود داشته باشد.

نژاد در امریکا؛ غضب فرگوسن- آتش خشم مردم فرگوسن بار دیگر با نرفتن پرونده پلیس ضارب نوجوان سیاهپوست به دادگاه، شعله‌ور شد.

طرح سرمایه‌گذاری کمیسیون اروپا؛ بسته سرمایه‌گذاری ژان کلود یونکر به طرز خنده‌داری ناکافی است.

خطوط هوایی کم‌هزینه؛ خطوط هوایی کم‌هزینه، انقلابی در پروازهای مسافت‌های کوتاه ایجاد کرده‌اند. اکنون پس از چندین تلاش منجر به شکست شده، آنها آماده هستند تا همین امکان را برای مسافت‌های طولانی‌تر نیز فراهم کنند.

رونق در بازار حمل‌ونقل هوایی هند نیازمند صبر و نظم و انظباط؛ در تجارت سفر هوایی هند که بازاری پررقابت است، آهسته و پیوسته رفتن به معنی برد است.

هم آسوده هم نگران؛ فرمان رییس‌جمهوری که شامل حال مهاجران غیرقانونی امریکا شده تا سرانجام بتوانند به‌صورت قانونی در امریکا زندگی کنند، خشم جمهوری‌خواهان را همراه داشته است.

احساسی بسیار دلپذیر؛ رای‌دهندگانی که چندان در بند تغییر نیستند. انتخابات اروگوئه پیش از اینکه به نقطه عطف برسد، در ماه اکتبر نتیجه خود را دید. پارتیزان‌های کاخ ریاست‌جمهوری پرچم‌های‌شان را از پیش برای کهنه سیاستمدار همراه رییس‌جمهور فعلی برافراشته‌اند و مردم هم او را باور دارند.

ادبیات فرانسوی؛ چگونه گذشته می‌تواند الهام‌بخش برنده نوبل ادبیات سال‌های بعد باشد. سه رمان کوتاه از پاتریک مودیانو برنده نوبل امسال ازسوی انتشارات دانشگاه ییل در امریکا منتشر شد.

سیاست ژاپنی- خانواده‌های سیاسی در حال خیزش؛ یک ضرب‌المثل ژاپنی می‌گوید وقتی یک میمون از درخت بیفتد هنوز میمون است، اما عضوی از پارلمان که سقوط کند، دیگر کسی نیست. به غیر از برخی فرصت‌ها در صنعت لابی کوچک ژاپن؛ چشم‌اندازهای اندکی برای چهره‌های سیاسی کنار گذاشته شده، وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر