اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۳۵

قطعات هواپیما را با نرخ رسمی از بویینگ خریدیم

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بااشاره به امضای قرارداد ۳۰۰هزار دلاری با شرکت هواپیماسازی بویینگ امریکا گفت: قطعات هواپیما را با نرخ رسمی از این شرکت امریکایی خریداری کردیم. فرهاد پرورش در گفت‌وگو با تسنیم بااشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 اظهار کرد: فکر می‌کنم درصورت توافق، صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور بهتر از وضعیت کنونی بتواند خدمات هوایی را ارایه کند. البته تحریم‌ها باعث مقداری خودکفایی داخلی شد و در حوزه تعمیرات توانمندی داخلی به‌وجود آمد. وی ابراز امیدواری کرد با توافق فردا صنعت حمل‌ونقل هوایی نیز از شرایط بهتری برخوردار شود و بتوانیم هواپیماهای مناسب‌تری را نیز وارد کشور کنیم.


پرواز گردشگری بویینگ SP747

پرواز گردشگری بویینگ SP747 متعلق به هواپیمایی ایران ایر به سفارش یک شرکت آلمانی با حضور گردشگران خارجی از 9 ملیت، روز گذشته بر فراز آسمان تهران انجام شد. به گزارش ایلنا، این هواپیما به سفارش هواپیمایی ایران ایر ساخته شد و نخستین پرواز خود را در تاریخ 16 می‌1977 انجام داد و با کد ثبتی EP-IAC به هما تحویل داده شد. این هواپیما بیشتر در مسیرهای طولانی بالای شش ساعت برنامه‌ریزی شده که در سال1977 میلادی طولانی‌ترین پرواز مستقیم تهران- نیویورک را به مدت 11ساعت و 50دقیقه انجام داد.


تامین منابع مالی راه‌آهن تهران- سنندج با فاینانس چینی

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از موافقتنامه پیمان تکمیل طرح و ساخت راه‌آهن تهران- همدان- سنندج با یک شرکت چینی خبر داد و گفت: این موافقتنامه که شامل تکمیل طرح و ساخت این خط ریلی به‌همراه تامین منابع مالی به روش فاینانس است با شرکت چینی منعقد شد. به گزارش مهر، علی نورزاد در جلسه با اعضای هیات عالی‌رتبه شرکت چینی، موافقتنامه پیمان تکمیل طرح و ساخت راه‌آهن تهران- همدان- سنندج را امضا کرد. این موافقتنامه در امتداد تفاهمنامه قبلی که چند ماه گذشته مابین شرکت ساخت و توسعه و طرف چینی مبادله شده بود، به امضای طرفین رسید. نورزاد دررابطه با این توافقنامه گفت: درراستای تحقق سیاست‌های دولت یازدهم برای تامین و جذب منابع طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌یی فارغ از منابع عمومی لازم است از تمامی ظرفیت‌ها و روش‌های موجود تامین مالی بهره برد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر