حوالی خبر

۱۳۹۳/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۶۳

معرفی بزرگ‌ترین‌های جواهرات جهان

شرکت‌کنندگان در همایش طلا و جواهرات خاورمیانه اعلام کردند که چین، هند، امریکا روسیه و امارات متحده عربی پنج کشور بزرگ از لحاظ مصرف جواهرات طلا در جهان به‌شمار می‌روند.

به گزارش پایگاه اینترنتی عربین بیزینس، ارزش بازار جواهرات طلای امارات به بیش از 2.5میلیارد دلار رسیده و این برای نخستین‌بار است که این کشور در بین پنج کشور بزرگ مصرف‌کننده جواهرات طلای جهان قرار گرفته است. براساس گزارش طلا، دوبی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز مبادلات طلا و جواهر در منطقه بیش از 30درصد بازار جواهرات لوکس خاورمیانه و 60درصد بازار جواهرات و طلای امارات را تشکیل می‌دهد. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که دوبی هم‌اکنون یکی از سه مرکز مهم تجاری در زمینه مبادلات طلا و الماس جهان به‌شمار می‌رود. امارات همچنین بزرگ‌ترین مصرف‌کننده جواهرات در خاورمیانه است. مقام‌های اماراتی طی سال‌های اخیر تلاش زیادی را انجام داده‌اند تا دوبی به مرکز مهمی برای انجام مبادلات طلا و جواهرات در جهان تبدیل شود.


تا حد امکان سرمایه‌گذاری نکنید!

تحلیلگران اقتصادی ماتلی فول به سرمایه‌گذاران بازار طلا و سایر فلزات گرانبها توصیه می‌کنند که برای هرگونه سرمایه‌گذاری در این بازار در شرایط کنونی کاملا هوشیار و مراقب باشند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی ماتلی فول، تحلیلگران اقتصادی معتقدند بازار طلا و سایر فلزات گرانبها در ماه‌های گذشته شاهد تحولات چشمگیری بوده و سرمایه‌گذاران بین‌المللی باید پیش از هرگونه تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در این بازار تحولات موجود را درنظر بگیرند.

براساس این گزارش، قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها در ماه‌های گذشته با کاهش چشمگیری روبه‌رو شده و بعید به‌نظر می‌رسد که در کوتاه‌مدت با افزایش قابل‌توجهی روبه‌رو شود. تحلیلگران اقتصادی معتقدند که امسال سال بدی برای فلزات گرانبها بوده است. قیمت طلا نسبت به اوج آن در ماه فوریه بیش از 14.7درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در شش ماهه نخست امسال تحت‌تاثیر تنش‌های سیاسی بین‌المللی ازجمله بحران روسیه و اوکراین با افزایش 10درصدی روبه‌رو شد ولی در ماه‌های اخیر تحت‌تاثیر بهبود اوضاع اقتصادی امریکا و افزایش ارزش دلار قرار گرفته و با کاهش روبه‌رو شده است. به‌نظر می‌رسد درصورت ادامه این روند طی ماه‌های آینده نیز قیمت طلا با افت بیشتری روبه‌رو خواهد شد و سرمایه‌گذاران بین‌المللی باید بسیار محتاط باشند. کاهش 14.7درصدی قیمت طلا در شرایطی است که شاخص سهام اس‌اندپی 500 با رشد 4.5درصدی روبه‌رو شده است.حوالی خبر

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر