بی‌علاقگی دانشجویان آلمانی به مسایل سیاسی

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۱۱


روزنامه نیویورک تایمز در صفحه اولش عکسی از بیمارستان‌های صحرایی که برای مقابله با ابولا در لیبریا برپا شده به چاپ رسانده و می‌نویسد: در لیبریا، تخت‌های خالی نشانه‌یی خوب یا خیلی بد محسوب می‌شوند. با این حال این خبر چنین تکمیل می‌شود که این نگرانی وجود دارد که ابولا از مناطق تحت‌کنترل فراتر برود.

شیکاگو تریبیون تیتر یک خود را به خانه قدیمی‌یی اختصاص داده که متعلق به ال کاپون گانگستر معروف این شهر بود. درخواست شورای شهر هاروست از شهرهای این ایالت برای کنترل رفتار پلیس شهر نیز موضوع مهمی است که به صفحه اول این روزنامه راه پیدا کرده است.

روزنامه گاردین انگلیس بار دیگر بر مساله مهاجرت انگشت گذاشته و می‌نویسد: سیستم مهاجرت در آشفتگی کامل است. مطلب دیگر این روزنامه مساله کنترل حمل اسلحه در امریکا را مورد بررسی قرار داده است.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه آلمان نیز خبر از این دارد که دانشجویان بیش از هر زمان دیگر نسبت به مسایل سیاسی بی‌علاقه شده‌اند. اما یکی دیگر از مطالب اصلی صفحه یک این روزنامه به قانونی پرداخته که بر ممنوعیت حضور اوباش در شهرهای برلین و هامبورگ تاکید دارد. در اعتراض به این مساله جوانان موردنظر اعتراض کرده و خواستار امکان جمع آمدن و تظاهرات شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر