2میلیون بشکه نفت بریتیش پترولیوم در دریا مانده است

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۱۷

جهان تحقیقات نشان می‌دهد حدود دو میلیون بشکه نفت شرکت بریتیش پترولیوم که در سال ۲۰۱۰ در سواحل خلیج امریکا‌‌ رها شد، روی سطح اقیانوس باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یافته‌های آکادمی ملی علوم امریکا نشان می‌دهد، سرنوشت دو میلیون بشکه از پنج میلیون بشکه نفت شرکت بریتیش پترولیوم که در سال ۲۰۱۰ به دریا نشت کرد، تاکنون مشخص نشده است. محققان نمونه‌های جمع‌آوری شده در بیش از ۵۰۰ نقطه در حوالی چاه نفتی ماکوندو (محل بروز نشت نفتی) را بررسی کرده‌اند و متوجه شده‌اند که این نشت گسترده بوده است. مشخص شده که نفت در یک منطقه به‌وسعت ۳۲۰۰کیلومتر مربع و حتی شاید بیشتر نشت کرده است. همچنین بررسی دانشگاه کالیفرنیا و موسسه اقیانوس‌شناسی ماساچوست نشان می‌دهد که نفت ابتدا روی آب‌های عمیق نشت کرده و سپس به لایه زیرین کف دریا رفته است. فدراسیون ملی حیات وحش امریکا اوایل امسال اعلام کرد مطالعات علمی روی ۱۴نوع جانور تحت تاثیر نشت نفتی نشان می‌دهد آسیب طولانی مدتی به‌دلفین‌ها، لاک پشت‌های دریایی، ماهی‌های تن، پنگوئن‌ها و دیگر جانوران منطقه وارد شده است. شرکت بریتیش پترولیوم با اعتراف به این نشت نفتی با پرداخت چهارمیلیارد و ۵۰۰میلیون دلار به دولت برای حل و فصل اتهامات این پرونده موافقت کرده است.

این شرکت همچنین در سال ۲۰۱۲ با پرداخت هفت‌میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار خسارت به مشاغل و افراد تحت تاثیر این نشت نفتی در منطقه موافقت کرد. ماه گذشته قاضی یک دادگاه فدرال در نیو اورلئان اعلام کرد که بریتیش پترولیوم پیش از نشت نفتی گسترده سال ۲۰۱۰ در خلیج مکزیک، اشتباه فاحشی انجام داده که به معنی اینست که امکان دارد این شرکت مجبور به‌پرداخت چند میلیارد دلار دیگر جریمه شود. در ۲۰ آوریل سال ۲۰۱۰ ترکیدگی سکوی حفاری عمیق بر اثر فشار به کشته شدن ۱۱نفر انجامید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر