افزایش نابرابری جنسیتی در مشاغل جهان

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۱۶

جهان مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد مجمع جهانی اقتصاد با انتقاد از روند کنونی افزایش نابرابری جنسیتی در جهان اعلام کرد، جهان از 9سال گذشته تاکنون پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه افزایش برابری بین زنان و مردان نداشته است.

به گزارش فارس و به نقل از بیزینس اینسایدر، در سال 2006 زنان در برابر مردان تنها به 56درصد فرصت‌های اقتصادی و مشارکت‌های اقتصادی دسترسی داشته‌اند اما در حال حاضر این شاخص پس از 9سال به 60 درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش این مجمع، حتی اگر برابری بین زنان و مردان در دیگر حوزه‌ها صورت گیرد، بالغ بر 81 سال طول خواهد کشید تا دسترسی زنان در زمینه مشارکت و فرصت‌های اقتصادی با مردان برابر شود. گفتنی است از نظر فاصله حقوق پرداختی در محیط کار بین زنان و مردان، در حال حاضر امریکا در رده ۶۵ جهان قرار دارد.

مجمع جهانی اقتصاد با ارزیابی تعداد 142کشور در جهان اعلام کرده است، جهان باید روند افزایش برابری جنسیتی را در کشورها تسریع کند. بنیانگذار و رییس مجمع جهانی اقتصاد، کلوس اسکوآب، گفت، در آینده تنها اقتصادهای با برابری جنسیتی می‌توانند رقابت‌پذیر باشند و موفق عمل کنند. از میان 142 کشور مورد بررسی، مجمع جهانی اقتصاد طی گزارش خود توزیع دسترسی به بخش‌های بهداشت و سلامت، آموزش و همچنین فرصت‌ها و مشارکت‌های سیاسی بین زنان و مردان را مورد بررسی قرار داده است. از این میان، 35 کشور در حال کاهش فاصله بین زنان و مردان در بخش بهداشت هستند و 25 کشور نیز توانسته‌اند نابرابری جنسیتی در امور آموزشی را به‌طور کامل از بین ببرند.

وضعیت مشارکت زنان در امور سیاسی حتی از شرایط آنها در محیط کار نیز پایین‌تر است به گونه‌یی که سهم زنان در تصمیم‌گیری‌های سیاسی تنها 21درصد است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر