بیستمین نمایشگاه مطبوعات آغاز می‌شود

۱۳۹۳/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۱۳

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری امسال با شعار «آزادی مسوولانه» برگزار می‌شود. نمایشگاه مطبوعات امسال از 17 آبان در مصلا‌ی تهران کارش را آغاز می‌کند و تا 23 آبان ادامه دارد. حسین انتظامی در نشست مطبوعاتی نمایشگاه امسال با اشاره به شعاری که برای این رویداد فرهنگی انتخاب‌شده گفت: «رسانه‌ها باید برای ایفای رسالت خود آزاد باشند.»انتظامی از«آزادی مطبوعات در چارچوب قانون است»، به عنوان شعار دولت یازدهم نام برد و ادامه داد: «طبیعتا دولت در این مسیر حرکت می‌کند و رسانه‌ها هم وظایفی در قبال مسوولیت اجتماعی خود دارند که باید به آنها توجه و تعهدات اجتماعی خود را اجرا کنند.»به گفته انتظامی، امسال 10 گروه در نمایشگاه مطبوعات حضور دارند که عبارتند از گروه روزنامه‌ها با 38 عنوان، خبرگزاری‌ها با 20عنوان، رسانه‌های آموزشی و تخصصی با 116عنوان، تشکل‌های مطبوعاتی و تشکل‌های مرتبط با رسانه 4عنوان، نشریات سیاسی و اقتصادی 63 عنوان، رسانه‌های عمومی و خانواده 77 عنوان، رسانه‌های غیرفارسی‌زبان هشت عنوان، رسانه‌های فرهنگی 45عنوان، رسانه‌های کودک و نوجوان 10عنوان، موسسات رسانه‌یی 24عنوان، نشریات استانی 67عنوان و رسانه‌های ورزشی 13 عنوان.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد از حضور روابط عمومی‌ها در نمایشگاه امسال به عنوان یکی دیگر از بخش‌های تازه این رویداد در سال جاری نام برد و افزود: «در این دوره همچنین کسب‌وکارهای مرتبط با رسانه هم در نمایشگاه حضور دارند.»

تقسیم‌بندی نمایشگاه امسال هم به گفته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، به‌صورت موضوعی است، به‌غیراز خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و روابط عمومی‌ها، سایر رسانه‌ها بر اساس موضوعاتشان تقسیم می‌شوند. این مساله طبق گفته انتظامی برای سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های تخصصی هم لحاظ شده است.

در جشنواره مطبوعات امسال برای نخستین‌بار بخش درست‌نویسی با همکاری فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی راه افتاد، این اتفاق در نمایشگاه مطبوعات هم قرار است تکرار شود. غرفه روزنامه «تعادل» هم طی روزهای برگزاری نمایشگاه با برنامه‌های متنوع پذیرای مخاطبان خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر