روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۸۴۳

مقابله با بحران‌سازی دشمنان در زمینه اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی؛ پاد رییسﺟﻤﻬﻮر در ﭘﯿﺎم‌ﻫﺎی ﺗﺒﺮﯾﮏ ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ‌یی ﺑﻪ ﺳﺮان ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺣﻠﻮل ﻣﺎه مبارک رمضان از آنان خواست با تبیین و ترویج اهداف متعالی دین اسلام و ارائه تصویری روشن از دین رحمانی اسلام با بحران‌سازی ناصحیح دشمنان در زمینه اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی مقابله کنند.روحانی در بخشی از این پیام اظهار داشت: «امیدوارم در این ماه سراسر عظمت و برکت، همه ما مشمول خیرات و برکات واسعه خداوند متعال قرار ‌گیریم و بتوانیم با استعانت از ذات اقدس الهی و با تشریک مساعی، همدلی و همبستگی، بیش از گذشته در راستای استقرار و تثبیت صلح، آرامش و امنیت و امیدوار کردن همه مسلمانان به آینده‌یی بهتر تلاش کنیم و شاهد کاسته شدن آلام و مشکلات جاری در جهان اسلام باشیم.»

خشم خانواده‌های قربانیان ۱۱سپتامبر از روابط دوستانه ترامپ با سعودی‌ها؛ ایلنا خبرگزاری فرانسه به نقل از کریس مورفی سناتور دموکرات امریکایی نوشت: مقامات دولت امریکا مدعی‌اند که توافق ۱۱۰میلیارد دلاری امریکا و سعودی بزرگ‌ترین توافق اسلحه در تاریخ امریکا بوده است؛ توافقی که می‌تواند تمام تاسیسات دفاعی امریکا از کشتی گرفته تا تانک و سامانه دفاع موشکی را به عربستان منتقل کند. خبرگزاری فرانسه در پایان مدعی شده روابط دوستانه ترامپ با سعودی‌ها منجر به خشم خانواده‌های قربانیان و کسانی شده که عربستان را عامل حادثه ۱۱ سپتامبر می‌دانند.

اعطای جایزه بین‌المللی 2سالانه «ساساکاوا» به ایران؛ ایلنا سفیر ایران در مکزیک به نمایندگی از سوی دولت ایران، جایزه بین‌المللی دوسالانه «ساساکاوا» را دریافت کرد. در جریان کنفرانس جهانی ۲۰۱۷ کاهش مخاطرات بلایای طبیعی که در بندر کانکون مکزیک برگزار شد، جایزه بین‌المللی دوسالانه ساساکاوا به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش ایران تعلق گرفت. مراسم ویژه اهدای این جایزه با حضور مقامات ارشد سازمان ملل متحد و بنیاد ساساکاوا و در حضور نمایندگان بیش از ۱۸۰کشور شرکت‌کننده در این کنفرانس برگزار شد و سفیر ایران در مکزیک به نمایندگی از سوی دولت ایران این جایزه را دریافت کرد.

تعهد سعودی‌ها برای تامین امنیت زائران ایرانی؛ فارس رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مچ‌بندهای الکترونیک به منزله کارت شناسایی حجاج است، گفت: در صورت مفقود شدن حجاج، مدیران کاروان‌ها و راهنمای زائران با گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، آنها را پیدا می‌کنند. حمید محمدی در حاشیه همایش روحانیون کاروان‌های حج تمتع گفت: همه اقدامات برای تامین مسکن و تامین تغذیه زائران ایرانی صورت گرفته و مسوولان عربستان بر اساس توافقنامه، متعهد شده‌اند امنیت کامل زائران ایرانی را تامین کنند. وی به برخی شایعات منتشره در شبکه فضای مجازی در ارتباط با مچ‌بندهای زائران نیز پاسخ داد و گفت: این مچ‌بندها هیچ ارتباطی به عربستان ندارد و به صورت 100درصد در کشور طراحی و ساخته شده است.

ظرفیت خود را در تحمل نقد بالا ببرید؛ مهر آیت‌الله خاتمی با صدور اطلاعیه‌یی خطاب به ستاد انتخابات کشور گفت: توصیه می‌کنم ظرفیت خود را در تحمل نقد بالا ببرید که این لازمه خدمت در مسندی کلیدی است. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «اینجانب هیچ نسبتی را به کسی نداده‌ام، دوباره متن حرف‌هایم را ببینید. من گفته‌ام گزارش از تخلفات رسیده را شورای نگهبان رسیدگی کند. مقصران را به دستگاه قضایی و آنان را به مردم معرفی کند. پس من فقط جرم را گفته‌ام، معرفی مجرم را به مقام مسوول واگذاشتم. پس قضیه به‌اصطلاح طلبگی است یعنی اگر...»

دوراهی ترامپ بر سر قرارداد بویینگ؛ خبرآنلاین نشریه فارن پالیسی در گزارشی با پرداختن به توافق بویینگ با ایران نوشت: در واقع توافقنامه شرکت هواپیمای بویینگ با ایران باعث شده تا ترامپ نتواند به هر دو وعده انتخاباتی خود عمل کند. در این گزارش آمده است: قرارداد چند میلیارد دلاری شرکت بویینگ با ایران با مخالفت‌های شدیدی از جانب جمهوری‌خواهان روبه‌رو شده اما دونالد ترامپ در این باره سکوت کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر