روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۳/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۷۵۵

سلب تابعیت 3شهروند بحرینی به اتهام همکاری با ایران؛ مهر دادگاهی در بحرین 3نفر از شهروندان شعیه مذهب را به تشکیل گروهک تروریستی مرتبط با ایران متهم کرده و مدعی شده است که 2نفر از آنها به ایران فرار کرده‌اند. این دادگاه 2نفر از آنان را به ۱۰سال حبس و سومی را به ۷سال حبس محکوم کرده و تابعیت هر سه را سلب کرده است.

طرح جامع تحریم‌های ایران در کمیته روابط خارجی سنا تصویب شد؛ ایسنا کمیته روابط خارجی سنای امریکا طرح جامع تحریم‌های ایران را که به «قانون مقابله با فعالیت‌های برهم زننده ثبات ایران 2017» موسوم است، تصویب کرد. این کمیته در جلسه‌یی به ریاست سناتور باب کورکر طرح موسوم به مقابله با اقدامات برهم زننده ثبات توسط ایران را با 18 رای مثبت در برابر 3رای منفی تصویب کرد. در طرح موسوم به S_722، اعمال تحریم‌هایی علیه ایران به سبب برنامه موشکی بالستیک این کشور، ادعای حمایت از فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی و همچنین ادعای نقض حقوق بشر و موارد دیگر مدنظر قرار گرفته است. این طرح موسوم به «قانون مقابله با فعالیت‌های برهم زننده ثبات ایران 2017» است.

فراکسیون امید برای ریاست مجلس در سال دوم کاندیدا دارد؛ خانه ملت کاظم جلالی گفت: ترکیب هیات رییسه مجلس باید تجلی حضور همه جریان‌های سیاسی داخل مجلس باشد. وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رییسه مجلس در روز یک‌شنبه هفته جاری اظهار داشت: اعضای فراکسیون مستقلین ولایی بر این موضوع قائل بودند و هستند که با عنایت به برگزاری انتخابات شکوهمند ریاست‌جمهوری با حضور بیش از 40میلیون نفر، مجلس شورای اسلامی به جای اینکه درگیر مباحث فرعی و حاشیه‌یی شود باید به فکر پیگیری کارهای اصلی کشور و مردم باشد.

مجلس خبرگان حمله به منزل شیخ عیسی‌قاسم را محکوم کرد؛ ایلنا مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌یی، اقدام حکومت آل‌خلیفه در حمله به منزل شیخ عیسی‌قاسم را محکوم کرد. در بخش‌هایی از متن این بیانیه آمده است: «رفتار دور از انسانیت آل‌خلیفه با پشتیبانی آل‌سعود با این انسان شریف و عالم بیدار گرچه دل‌های همه مسلمانان، بلکه همه انسان‌های آزاده جهان را در غم و اندوه فرو برد، لکن به حول و قوه الهی، بشارتی بزرگ را نوید می‌دهد و موجی را برخواهد افراشت و توفانی را به‌پا خواهد کرد که جز با سرنگونی دستگاه جور و عصیان آل‌خلیفه، آرام نخواهد گرفت.»

وارد بازی شیرین مردم‌سالاری دینی شوید؛ تعادل معاون اول رییس‌جمهوری خطاب به کسانی که این روزها بهانه سیاسی می‌تراشند، گفت: به‌جای تلخ کردن کام مردم، وارد بازی شیرین مردم‌سالاری دینی شوید. جهانگیری روز جمعه در صفحه توییتر خود نوشت: کسانی که این روزها بهانه سیاسی می‌تراشند و اما و اگر در پیروزی قاطع ملت می‌کنند به جای تلخ کردن کام مردم، وارد بازی شیرین مردم‌سالاری دینی شوند.

بعد از انتخابات باید رقابت به رفاقت تبدیل شود؛ ایرنا امام جمعه موقت تهران گفت: بعد از برگزاری انتخابات باید کدورت‌ها کنار برود و رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود و این یک قانون نانوشته در دنیاست. آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه تهران با اشاره به انتخابات هفته گذشته افزود: این با شعار به دست نمی‌آید با عمل به دست می‌آید، اینکه کسی رقیب و هوادارانشان را بعد از انتخابات فریبکار و تنش‌زا بنامد، با این ادبیات نه اجماع ملی و نه وحدت شکل می‌گیرد، اینکه بعد از انتخابات کسانی با ادبیات فضای رقابت صحبت کنند وحدت‌شکن و ضد اجماع ملی است و همه باید مراقب صحبت‌هایشان باشند.

استاندار کرمان استعفا کرد؛ تسنیم مدیر‌کل حوزه استاندار کرمان با اشاره به اینکه علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان استعفای خود را به وزیر کشور داده است، گفت: قبول استعفای استاندار کرمان بسته به نظر وزیر کشور دارد. فرشید فلاح اظهار داشت: خبر کناره‌گیری علیرضا رزم‌حسینی از استانداری کرمان واقعیت دارد.

لزوم تجدیدنظر در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان؛ برنا رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه انتخابات‌های اخیر رفراندوم مشروعیت گفتمان اصلاحات بود بر لزوم تجدیدنظر در ساختار و ساز و کار شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد. محمدرضا عارف در مراسم جشن پیروزی منتخبان انتخابات شوراهای شهر تهران با بیان اینکه انتخابات‌های اخیر رفراندوم مشروعیت گفتمان اصلاحات بود، تصریح کرد: در انتخابات اردیبهشت امسال گام سوم را هم با موفقیت برداشتیم و مردم بزرگوار با خلق حماسه‌یی ماندگار مسیر ما (اصلاح‌طلبان) را تایید کردند و الحق سنگ تمام گذاشتند.

ریشه‌کن کردن تروریسم در منطقه بدون ایران امکان‌پذیر نیست؛ ایسنا نشریه فارین پالیسی در گزارشی با انتقاد از اظهارات ضد ایرانی اخیر رییس‌جمهور امریکا نوشت: اگرچه ترامپ در ریاض، ایران را به بدخواهی در جهان متهم کرد، ریشه‌کن کردن تروریسم بدون ایران امکان‌پذیر نخواهد بود. نشریه فارین پالیسی با اشاره به سفر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا به عربستان در هفته گذشته نوشت: ترامپ در ریاض، ایران را در حالی به بدخواه‌ترین کشور دنیا متهم کرد که زادگاه ایدئولوژی القاعده و داعش، یعنی عربستان در متن سخنرانی وی گم شده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر