اخبار

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۹۰

برنده خوش‌شانس خودرو تیوولی مشخص شد

با انجام قرعه‌کشی دومین دوره «باشگاه پذیرندگان پایانه‌های فروش بانک آینده»، آقای اکبر مرادی پذیرنده و مشتری شعبه خیابان ولی‌عصر اصفهان، برنده جایزه بزرگ این دوره شد. یک‌دستگاه خودرو سواری تیوولی، جایزه ویژه دومین دوره از جشنواره بود که با انجام قرعه‌کشی، خودرو مذکور به مشتری خوش شانس مذکور تعلق گرفت.

همچنین در زمان برگزاری جشنواره، هر دو هفته با انجام قرعه‌کشی، ده‌ها ربع سکه بهار آزادی به پذیرندگان پایانه‌های فروش بانک آینده اهدا می‌شد.

دومین دوره جشنواره باشگاه پذیرندگان پایانه‌های فروش بانک آینده از 16 بهمن ماه سال 1395 آغاز و تا 16 اردیبهشت ماه سال 1396 ادامه داشت. در این جشنواره خرید، شارژ، دریافت مانده حساب، پرداخت قبض و همچنین تعداد و مبالغ تراکنش‌ها دارای امتیازاتی بودند. شایان ذکر است، سومین دوره جشنواره باشگاه پذیرندگان پایانه‌های فروش متصل به حساب‌های بانک آینده از 22 اردیبهشت ماه آغاز و تا 22 مرداد ماه سال ‌جاری ادامه خواهد داشت. مبنای امتیازدهی نیز مانند دوره‌های قبل بر اساس تعداد و مبلغ تراکنش است. در این دوره علاوه بر جایزه بزرگ که یک دستگاه خودرو سواری پژو 2008 است، پذیرندگان فرصت دارند تا از ده‌ها جایزه 5 میلیون ریالی که در قرعه‌کشی‌های هفتگی اهدا می‌شود، بهره‌مند شوند. همچنین در دوره سوم، امتیاز پذیرندگانی که با دریافت آخرین نسخه اپلیکیشن «همراه کارت» در جشنواره «تپش در هر تراکنش» شرکت کنند، دوبرابر محاسبه خواهد شد.


اختصاص تسهیلات بانکی

با نگاه کارشناسی

رییس کل بانک مرکزی اعمال روش‌های غیرکارشناسی را موجب اثرگذاری منفی بر اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: در گذشته از روش‌های غیرکارشناسی آسیب ‌دیده‌ایم و امروز باید تلاش کرد با نگاه علمی و کارشناسی و نیز با در نظر داشتن محدودیت‌ها، منابع را به صورت بهینه و با توجه به نیاز واقعی تخصیص داد. منابع محدود نظام بانکی باید به فعالیت واحدهای تولیدی با توجیه اقتصادی مناسب تخصیص داده شود.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، ولی‌الله سیف در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین گفت: باید از وارد آمدن شوک و نقصان به تولید جلوگیری شود تا کار برای تولیدکننده دشوار نشود. با این نگاه، بانک مرکزی در تلاش است آرامش را در بازار حفظ کند.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه وظیفه بانک‌ها واسطه‌گری وجوه است، افزود: بانک‌ها در فعالیت‌های خود از بیرون نباید کمک بگیرند بلکه به واسطه مدیریت صحیح و جلب سپرده‌های متقاضیان می‌توانند به سود منطقی برسند و امور خود را اداره کنند. از طرف دیگر بانک لازم است به واسطه منابعی که جذب کرده در راستای حفظ قدرت خرید سپرده‌گذاران خود درآمدهایی را کسب کند. البته باید به شرایط بانک‌ها نیز توجه داشت. از یک سو آنها باید سپرده‌گذاران را راضی نگه‌ دارند و از سوی دیگر به تولید و اشتغال کمک کنند که این امر پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. ذکر این نکته ضروری است که فعالیت اقتصادی یک زنجیره است و بانک‌ها یکی از اصلی‌ترین حلقه‌های تامین مالی این زنجیره هستند که توقعات بیش از حد از آنها ادامه حیات و فعالیت این نهاد مهم پولی را با دشواری و تنگنای بیشتر مواجه می‌کند. رییس‌ شورای پول و اعتبار ضمن ابراز امیدواری به دستیابی به نرخ سود متعادل در نظام بانکی گفت: در برخی کشوهای پیشرفته دولت مصر است که از برخی پروژه‌های خاص از طریق تقبل بخشی از نرخ سود تسهیلات حمایت کند و این در زمانی است که نظام بانکی به نرخ متعادل دست یابد. برای مثال در شرایط کنونی که تورم حدود ۹درصد است، نرخ سود تسهیلات می‌تواند به ۱۱یا ۱۲درصد برسد در این فضا دولت می‌تواند از بخش‌های خاصی حمایت کند. وی افزود: البته با کاهش دستوری نرخ سود به طور ناگهانی شاهد خروج سپرده‌ها خواهیم بود که علاوه بر عدم تعادل در بازار پولی موجب عدم تعادل در سایر بازارها مانند بازار سرمایه نیز می‌شود.


تعیین‌تکلیف تسهیلات ‌دهی

به خسارت‌دیدگان پلاسکو

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی از تشکیل جلسه رسیدگی به پرداخت تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به خسارت‌دیدگان پلاسکو خبر داد.

محمدرضا جمشیدی درگفت‌وگو با ایبنا از تشکیل جلسه امروز صبح اتاق اصناف، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی، شورای هماهنگی عالی بانک‌های دولتی و اداره اعتبارات بانک مرکزی خبر داد و افزود: در این جلسه به اعتراض اتاق اصناف مبنی بر عدم رسیدگی به پرداخت تسهیلات تا سقف سیصد میلیون تومان به خسارت‌دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو از سوی بانک‌ها رسیدگی شد. وی افزود: این در حالی است که نامه درخواست و معرفی ۷۴ نفر از خسارت‌دیدگان روز ۲۳ اردیبهشت ماه به دبیرخانه کانون بانک‌ها که برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شده، ارسال شده است. دبیرکل بانک‌ها و موسسات اعتباری غیردولتی ادامه داد: این درخواست به تازگی به دبیرخانه ارجاع داده شده و نیازمند بررسی پرونده این افراد است.


نوسان اندک نرخ سکه و ارز

صرافان بازار روز سه‌شنبه نرخ انواع سکه و ارز را تعیین کردند که بر این اساس نرخ انواع سکه در بازار با نوسان اندک مواجه شد اما نرخ انواع ارز افزایشی بود.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز سه‌شنبه یک‌میلیون و 211هزار و 900 تومان است که نسبت به روز دوشنبه هزار و 600 تومان رشد یافته است. همچنین نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز یک‌میلیون و 176هزار تومان تعیین شد که هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

نیم‌سکه دیروز 653هزار تومان قیمت خورد که با کاهش ۴هزار تومانی مواجه شد. ربع سکه نیز در بازار دیروز تهران با هزار تومان کاهش 372هزار تومان معامله شد.

همچنین هر قطعه سکه گرمی نیز بدون تغییر ۲۵۹ هزار تومان فروخته می‌شد. هر گرم طلای ۱۸عیار 114هزار و 82 تومان قیمت دارد که نسبت به روز دوشنبه 219 تومان افزایش نشان می‌دهد. هر دلار امریکا نیز در بازار آزاد با یک تومان رشد 3755تومان، یورو با 13تومان افزایش 4194تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۴تومان ارتقا 4865تومان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر