«ادوارد فیلیپ» مامور تشکیل کابینه جدید فرانسه

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۳۶

گروه جهان

امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری جدید فرانسه، دوشنبه پیش از سفر به برلین ادوارد فیلیپ ٤٦ساله و از حزب راست جمهوری‌خواهان را برای تصدی مقام نخست‌وزیری انتخاب کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، ادوارد فیلیپ مسوولیت تشکیل کابینه جدید دولت را در دو روز آینده برعهده خواهد داشت و رییس‌جمهوری جوان فرانسه نشان خواهد داد که قابلیت اداره کشور را در اسرع وقت دارد. گفته شده، هدف از انتخاب یک شخصیت راست جمهوری‌خواه به عنوان نخست‌وزیر فرانسه جلب بیشتر اعضای حزب جمهوری‌خواهان به جنبشی است که امانوئل ماکرون بعد از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری پایه‌گذاری کرده و آن را «جمهوری در حرکت» نامیده است. رییس‌جمهوری فرانسه قصد دارد با تشکیل یک حکومت مستقل از احزاب سنتی راست و چپ فرانسه بیشترین کرسی‌ها را در انتخابات ژوئن مجلس قانونگذاری این کشور به دست آورد. قرار است چهارشنبه (فردا) جنبش موسوم به «جمهوری در حرکت» اسامی ٤٢٨نامزد خود را در انتخابات آینده مجلس اعلام کند.

سفر رییس‌جمهوری فرانسه به آلمان و ملاقات او با صدر اعظم این کشور، آنگلا مرکل یک روز پس از قدرت‌گیری ماکرون نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا جایگاه مهمی برای رییس‌جمهوری جدید فرانسه دارد که از وعده‌های انتخاباتی‌اش حل بحران اروپا و بازسازی ساختار آن بوده است.

ماکرون در مراسم تحویل قدرت در کاخ الیزه که یک‌شنبه برگزار شد، گفت که اروپا و جهان بیش از هر زمان به فرانسه احتیاج دارد. او گفت:«ما به اروپایی کارآمدتر، دموکراتیک‌تر و سیاسی‌تر احتیاج داریم زیرا اروپا ابزار قدرت و حاکمیت ماست و من برای تحقق این هدف خواهم کوشید.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر