روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۶۰۱۸

مشارکت در سرنوشت کشور موتور محرکه نهضت اسلامی است- ایرنا| علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: مشارکت آگاهانه در سرنوشت، دخالت در امور کشور و پیوند دین و سیاست موتور محرکه نهضت اسلامی است. وی افزود: انتخابات مظهر دخالت در سرنوشت است، برخی فکر می‌کنند، راه اصلاح امور وجود ندارد و با ساختار کنونی جامعه اصلاحات امکان‌پذیر نیست و هر تحرک انتخاباتی را بی‌فایده می‌دانند، این تفکر غلط است. مطهری بیان کرد: انتخابات مظهر جمهوریت و دموکراسی در کشور است، نظام جمهوری اسلامی با کلمه جمهوریت و اسلامیت عجین شده، ما دموکراسی مطلق نداریم هر مردمی و هر ملتی یک ایدئولوژی، مکتب، فرهنگ و آداب و رسوم خاص دارد و مکتب کشور ایران اسلامی است و دموکراسی نیز مقید به اسلام است.

تاجگردون از هیات اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری استعفا کرد- ایلنا| غلامرضا تاجگردون، نماینده اصلاح‌طلب گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی که به عنوان عضو هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوی انتخاب شده بود در نامه‌یی خطاب به رحمانی‌فضلی با اعلام استعفای خود از این هیات نوشت:« با توجه به اینکه اینجانب همزمان با عضویت در هیات اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری، ریاست هیات عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارم و در ایام برگزاری انتخابات وظیفه این دو، مسوولیت سنگینی است با توجه به ضرورت حضورم در استان بدین وسیله استعفای خود را از هیات اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری تقدیم می‌کنم.»

حضور مردم در انتخابات ضرورت و یک وظیفه انقلابی است-ایسنا| علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور در انتخابات صرف نظر از اینکه به چه کسی رای می‌دهیم و با چه طرز تفکری هم نظر هستیم، یک ضرورت و یک وظیفه انقلابی برای مردم است. وی تصریح کرد: با توجه به استقرار یک نظام مردمی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی برای خنثی کردن توطئه هر روزه دشمنان علیه نظام، مشارکت در انتخابات یک ابزار کارآمد و موثر است. بروجردی افزود: حضور حداکثری در انتخابات نماد قدرت و اقتدار نظامی است که ده‌ها هزار شهید برای استقرار و قوت آن خون خود را تقدیم کرده‌اند و مردم حتما این ضرورت را به درستی تشخیص می‌دهند و روز 29 اردیبهشت پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

اعلام حمایت فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس از روحانی-خبرآنلاین| فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی در بخش‌هایی از این بیانیه‌ حمایت خود را از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اعلام کردند. در بیانیه فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس آمده است: «همچنانکه استحضار دارید یکی از مولفه‌های اصلی دموکراسی در جوامع مدنی، شرکت در انتخابات و حق انتخاب است قطعا گسترش عدالت و توسعه همه‌جانبه در میهن عزیزمان تنها با مشارکت همه اقوام و مذاهب در امور کشور میسر خواهد بود. در دوره قبلی و در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، جناب آقای دکتر روحانی با انتشار بیانیه شماره 3 خواسته‌های جامعه اهل سنت، اقوام و مذاهب کشور را مورد توجه قرار داده و در طول دوره 4ساله ریاست‌جمهوری تعدادی از قول‌های داده شده به جامعه اهل سنت، اقوام و مذاهب را عملی کردند و در جلسه اخیر خود با شورای راهبردی اهل سنت ایران نیز بر تلاش در زمینه اجرایی کردن مابقی مفاد بیانیه شماره 3 تاکید داشتند.»

خوابیدن مسوولان و عوامل صندوق در روز انتخابات جرم است-ایلنا| محمدحسن صادقی‌مقدم، رییس هیات نظارت بر انتخابات استان تهران گفت: خوابیدن یک نعمت الهی است اما برای ما در برخی مواقع این مساله جرم است. وی در گردهمایی بازرسان و نمایندگان فرمانداری انتخابات استان تهران در وزارت کشور گفت: قانون‌گذار به خوبی مصادیق تخلف‌های انتخاباتی را مشخص کرده است. اگر تخلفی در پای صندوق رای صورت گیرد همه مسوولان موظفند با کمک نماینده فرماندار و رییس صندوق با آن برخورد و شرایط ادامه آن را پیگیری کنند. او در خاتمه تاکید کرد: پس از پایان رای‌گیری ابتدا‌ آرای ریاست‌جمهوری و پس از آن شورای شهر و مجلس انجام می‌شود که این اتفاقات پس از تفکیک برگه‌های آرا در محل اخذ رای انجام خواهد شد.

حجم مبادلات تجاری ایران با امریکای لاتین 4میلیارد دلار است-ایرنا| «محمد کشاورززاده» مدیرکل قاره امریکا وزارت امورخارجه ایران گفت: امروز آمار تجاری کشورمان با امریکای لاتین نزدیک به 4میلیارد دلار است اما ظرفیت این همکاری به بیش از این رقم می‌رسد. وی دیروز در نشست هم‌اندیشی فرصت‌های همکاری ایران با کشورهای امریکای لاتین در بخش معدن و صنایع معدنی افزود: ایران برای توسعه روابط با کشورهای امریکای لاتین هیچ مانعی ندارد و در عین حال اراده سیاسی بسیار قوی برای گسترش روابط با این کشورها وجود دارد.

ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر«دقم» عمان پهلو می‌گیرد-مهر| ناوگروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش برای شرکت پرسنل این ناوگروه در انتخابات ریاست‌جمهوری در بندر «دقم» عمان پهلو می‌گیرد. ناوهای ایرانی در بندر «دقم» عمان پهلو می‌گیرند تا بیش از ۲۰۰ نفر از پرسنل آن در دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری که روز جمعه ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود، شرکت کنند.

اصلاح‌طلبان در صورت حضور 50 درصدی مردم پیروز خواهند شد- ایلنا| مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس دهم در کرسی آزاداندیشی با موضوع «به سوی پاستور» گفت: اگر بیش از 50‌ درصد مردم در انتخابات شرکت کنند، اصلاح‌طلبان پیروز می‌شوند. تجربه 40ساله انقلاب نشان می‌دهد که روحانی پیروز می‌شود و ما به کسانی که می‌گویند اصلاح‌طلبان عرضه ندارند که دولتشان 4سال دیگر باشد، می‌گوییم بی‌خودی تلاش می‌کنید، روحانی را با رای بالاتری به پاستور می‌فرستیم. وی افزود: کسی که می‌گوید یارانه‌ها را افزایش می‌دهد یا حقه‌باز است یا می‌خواهد قانون را دور بزند، هیچ کدام از آقایانی که چنین حرفی می‌زنند، مجلسی نبودند و از برنامه و ردیف بودجه اطلاعی ندارند. وی عنوان کرد: این دولت در نیمه راه است و نباید آن را رها کنیم، حمایت ما از روحانی به این معنی نیست که از او مطالباتی نداریم، ما می‌گوییم منشور حقوق شهروندی فقط برای رونمایی نیست بلکه باید اجرا شود، اگر منشور حقوق شهروندی اجرا شود دیگر معنا ندارد سیداصلاحات ممنوع‌التصویر شود.

اطلاعات امریکا از توان نظامی ایران بسیار محدود است- اعتمادآنلاین| سردار جزایری، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه اطلاعات امریکایی‌ها از توان مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران به لحاظ نظامی بسیار محدود است، گفت: از مجموعه اخبار و اطلاعاتی که توسط دستگاه‌ها و اشخاص ذی‌نفوذ امریکا در مورد قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران ارائه و منتشر می‌شود، می‌توان به این نتیجه رسید که دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی امریکا قادر به درک عمق توانمندی‌های دفاعی کشورمان نیستند. وی افزود: البته باید اذعان کرد که بخشی از توان دفاعی کشور برای بیگانگان و دشمنان و در راس آنها امریکایی‌ها تا حدودی مکشوف است و همین اندازه سبب سردرگمی دشمنان و قدرت بازدارندگی ما در برابر هر گونه هجوم شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر