بازارهای سهام آسیایی آرام گرفتند

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۵۶۰۵

بازارهای آسیایی در معاملات روز سه‌شنبه که سرمایه‌گذاران به‌دنبال عوامل تاثیرگذار جدید پس از انتخابات فرانسه بودند، عملکرد یکسانی نداشتند.

به گزارش «تعادل» به نقل از ایسنا، بازار سهام کره‌جنوبی روز سه‌شنبه به‌دلیل برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تعطیل بود. انتظار می‌رود پس از ماه‌ها خلأ قدرت که پس از برکناری «پارک گئون‌های»، رییس‌جمهوری سابق به اتهام دریافت رشوه و سوءاستفاده از قدرت به وجود آمده بود، «مون جائه این» در انتخابات پیروز شود. متحدان و همسایگان کره‌جنوبی در بحبوحه تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره پیرامون تسلیحات هسته‌یی کره‌شمالی، به دقت این انتخابات را دنبال می‌کنند. وون کره‌جنوبی روز سه‌شنبه اندکی کاهش یافت و نرخ برابری این ارز در برابر دلار به 1133.34ون رسید. بازارهای سهام کره‌جنوبی روز دوشنبه در رکورد بالایی بسته شدند. شاخص ‌ام‌اس‌سی‌ای بازارهای سهام آسیا-اقیانوسیه جز ژاپن روز سه‌شنبه 0.1درصد افت کرد. شاخص نیک‌کی ۲۲۵ ژاپن 0.1درصد رشد کرد و به 19879.98واحد رسید. شانگهای کامپوزیت با 0.5درصد کاهش، در 3062.82واحد قرار گرفت. شاخص اس‌اند پی/ای اس ایکس ۲۰۰ استرالیا در پی انتشار آمار ضعیف از میزان خرده‌فروشی، حدود 0.3درصد سقوط کرد. شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ 0.2درصد رشد کرد. شاخص سی‌اس‌ای ۳۰۰ چین 0.8درصد بالا رفت. بازارهای سهام در تایوان و آسیای جنوب‌شرقی هم در سطح بالاتری قرار گرفتند. شاخص ‌ام‌اس سی‌ای جهان که روز گذشته به رکورد بالایی صعود کرده بود، اندکی عقب‌نشینی کرد.

نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن تغییر چندانی نداشت و 113.24 ین بود و عمده رشد 0.4درصدی روز دوشنبه را حفظ کرد. شاخص دلار ثابت بود و در 99.11واحد قرار گرفت. یورو پس از کاهش 0.7درصدی در روز دوشنبه، اندکی در برابر دلار افزایش یافت و به 1.0929دلار رسید. براساس گزارش رویترز، بازار سهام فرانسه روز دوشنبه پس از اقدام سرمایه‌گذاران برای سودگیری از رشد چشمگیر معاملات پس از پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، 0.9درصد افت کرد. شاخص داکس آلمان نیز با 0.2درصد کاهش بسته شد درحالی که FTSE انگلیس اندکی بالا رفت. در وال استریت، تقریبا هر سه شاخص بزرگ در سطح ثابتی بسته شد kn و رکورد بالای اخیرشان را حفظ کردند. شاخص نوسان CBOE که معیار سنجش هراس سرمایه‌گذاران است، روز دوشنبه در 9.77واحد بسته شد که پایین‌ترین رکورد از دسامبر سال ۱۹۹۳ بود. در بازارهای کالا، نفت خام امریکا با ۱۱سنت کاهش، به 46.32دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، با ۱۰سنت کاهش، در 49.24دلار در هر بشکه معامله شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر