ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۹۹۳

مشکلات احداث LRT در تهران

احمد دنیامالی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: فرهنگ ترافیک و طراحی خیابان‌های پایتخت به شکلی است که امکان توسعه LRT در آن وجود ندارد.

به گزارش مهر، دنیامالی درخصوص سرانجام احداث یک خط LRT در پایتخت گفت: این شکل حمل و نقلی علاوه بر آنکه نسبت به BRT انبوه‌برتر است و عرض کمتری از خیابان را اشغال می‌کند اما عیب بزرگ آن مشکلاتی است که در تقاطع‌ها دارد، مگر آنکه این خطوط به صورت ایزوله احداث شود.

وی ادامه داد: سیستم کنترل و ترمز این مد حمل و نقلی مانند خودرو و اتوبوس نیست و مانند خطوط راه آهن در تقاطع‌ها باید تغییر سوزن دهد بنابراین حفظ و نگهداری آن مشکلات خاص خود را دارد.

دنیامالی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود BRT خط راه‌آهن- تجریش تبدیل به LRT خواهد شد، گفت: ما در این مسیر مصوبه مترو تجریش-فاطمی را داریم بنابراین دو خط انبوه‌بر روی زمین و زیر زمین باید کارشناسی شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: احداث LRT باید بر مطالعات کارشناسی و مدل‌سازی‌ها مورد بررسی قرار گیرد اما به اعتقاد من فرهنگ رانندگی در کشور و طراحی خیابان‌ها و تقاطع‌ها به شکلی است که امکان فراگیر شدن این مد حمل و نقلی در تهران فراهم نیست.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر ابهام در مقاوم بودن پل صدر در برابر زلزله گفت: این موضوع بارها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و یکی از دلایلی که شمع‌ها و پایه‌های این پل بسیار بزرگ است به دلیل مقاومت بودن در برابر زلزله است.

دنیامالی ادامه داد: به اعتقاد ما پایه‌های این پل از لحاظ منظر شهری زیبا نیست اما مجریان طرح معتقد بودند این پهنا نه به خاطر بار پل بلکه به خاطر مقاوم‌سازی در برابر زلزله است و در این رابطه محاسبات ویژه‌یی انجام شده است.


واگذاری ماشین حمل زباله و آتش‌نشانی به دهیاری‌ها

اسد معانی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اعلام اینکه 32دستگاه ماشین آتش‌نشانی نیمه سنگین در پایان سال 95 به دهیاری‌های واجد شرایط واگذار شد، گفت: 30دستگاه ماشین حمل زباله نیمه سنگین هم درحال واگذاری به دهیاری‌هاست.

به گزارش ایسنا، اسد معانی گفت: قرارداد تولید 182دستگاه ماشین حمل زباله نیمه سنگین برای واگذاری به دهیاری‌ها، زمستان سال گذشته با یک شرکت داخلی منعقد شد و بخش اول آن به تعداد 30دستگاه درحال واگذاری است.

وی متذکر شد: 90درصد مبلغ این خودرو برای دهیاری‌های با جمعیت بیش از 1000نفر توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و بقیه از سوی دهیاری پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: 95درصد مبلغ این خودرو برای دهیاری‌های با جمعیت 1000نفر و کمتر از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و 5 درصد مابقی از سوی دهیاری پرداخت می‌شود.

معانی اظهار کرد: این ماشین‌آلات با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته از دهیاری‌ها در سال گذشته همچنین مطابق اعلام درخواست‌های آنها از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از طریق شرکت‌های داخلی تهیه و واگذار

می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به حفظ محیط زیست در مناطق شهری و روستایی ازجمله جمع‌آوری، حمل و دفع اصولی پسماندها و مکان‌یابی و مدیریت آنها در اولویت کاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دارد، ابراز امیدواری کرد که اختصاص این ماشین‌ها در کنار توجه دهیاری‌ها و شوراها به مدیریت صحیح پسماندها؛ زمینه ارتقای سطح بهداشت و حفاظت از محیط‌زیست در این مناطق را فراهم کند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: 32دستگاه ماشین آتش‌نشانی نیمه سنگین ساخت داخل در پایان سال گذشته مطابق درخواست‌های رسیده به دهیاری‌های واجد شرایط واگذار شد.

معانی افزود: 85 درصد مبلغ این ماشین‌های آتش‌نشانی نیمه سنگین از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت شده است.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وی افزود: مجموع قرارداد تولید این خودرو آتش‌نشانی نیمه سنگین 99دستگاه است که مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی6 ماهه اول سال جاری به صورت کامل تحویل دهیاری‌های واجد شرایط خواهد شد و قسمت اعظم مبلغ آن از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پرداخت می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر