افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی در دولت یازدهم

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۴۵۰۷

مرکزی|

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در این استان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا پایان سال 95 به 5/36 درصد افزایش یافته است. به گزارش ایرنا، محمدتقی آبایی‌هزاوه دیروز افزود: نرخ بیکاری در این استان نیز در این مدت از 10 و چهار دهم درصد در پایان دولت دهم به هفت و سه دهم درصد در دولت تدبیر و امید کاهش یافته است. وی بیان کرد: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری این استان در پایان دولت دهم 5هزار و 803 نفر بود درحالی که تا پایان سال 95 به 5هزار و 626 نفر کاهش یافته است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در دولت دهم یک‌هزار و 643 شرکت تعاونی در این استان به ثبت رسید در حالی که ثبت شرکت‌های تعاونی از سال 92 تا پایان سال 95 به 2هزار و 270 شرکت افزایش یافت.

آبایی‌هزاوه عنوان کرد: میانگین زمان رسیدگی در هیات‌های حل اختلاف از 30 روز در پایان دولت دهم به 17 روز در زمان فعالیت دولت و تدبیر و امید در این استان کاهش یافته است.

وی گفت: از سال 92 تا پایان سال گذشته 207 تشکل کارگری در این استان شکل گرفت که در پایان دولت دهم 154 تشکل ثبت شد.

آبایی‌هزاوه اظهار کرد: تعداد بیمه‌شدگان اصلی این استان در پایان دولت دهم به 270هزار و 557 نفر رسید اما این آمار در پایان سال 95 به حدود 300 هزار نفر رسیده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر