اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۴۴

افراد زاویه‌دار با ولایت و منحرفان

لایق ریاست‌جمهوری نیستند

تهران| امام‌جمعه موقت ورامین گفت: کسانی که با ولایت زاویه‌ دارند و کسانی که گرفتار انحراف فکری و رفتاری هستند، لیاقت تصدی ریاست‌جمهوری را ندارند. حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین دو انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: اولا چرا باید اینقدر ضعف قانونی وجود داشته باشد که هر کس به خود اجازه دهد در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کند.

پیشرفت 92 درصدی مصوبات سفر دولت در خراسان رضوی

مشهد| مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی اعلام کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی اجرای مصوبات سفر دولت در این استان به 92درصد رسیده است. مهدی سالیانی با بیان اینکه مصوبات این سفر 131مورد بود که در قالب 794طرح تعریف شده بود، گفت: از این تعداد 43مورد مصوبات عمده و مهم دولت در استان بود که در قالب 382طرح تعریف و تکمیل شده و متوسط پیشرفت دیگر طرح‌ها نیز 84درصد است. وی ادامه داد: بخشی از طرح‌های تکمیل شده اواخر سال 93 با حضور معاون اول رییس‌جمهوری و بخشی نیز در سفرهای اخیر رییس‌جمهوری و معاونان و وزیران دولت بهره‌برداری شده است.

صادرات 15 میلیون دلاری محصولات دامی از سمنان

سمنان| مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: 15.5میلیون دلار محصولات دامی از استان سمنان در سال گذشته صادر شده است. محمد سعیدی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: این میزان صادرات در قالب 160محموله صادراتی از استان سمنان به دیگر کشورهای دنیا صادر شده است. به گفته وی، این صادرات محموله‌های صادراتی با انجام نظارت‌های دقیق براساس استانداردهای بین‌المللی صادرات از سوی دامپزشکی استان سمنان انجام‌ شده است. مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اشاره به کشورهای مقصد این محموله‌های صادراتی بیان کرد: این محموله‌های صادراتی به کشورهای انگلستان، ایتالیا، عراق، افغانستان، ترکمنستان و برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا صادر شده است.

همکاری ایتالیا با ایران برای پیشگیری از بیماری‌های رایج در دام

کازرون| استاد دانشگاه بولونیای ایتالیا گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های رایج در میان دام‌ها به ویژه دام‌های سنگین آماده همکاری و در اختیار گذاشتن تجربه‌های خود با ایران هستیم. پروفسور «آرکانجلو جنتیله» روز پنج‌شنبه در حاشیه نخستین کنگره مدیریت بهداشت و بیماری‌های حیوانات مزرعه در کازرون بیان کرد: در کشور ایتالیا 6 میلیون و 400هزار راس دام سنگین وجود دارد که از این میزان 3میلیون و 400هزار راس آن بوفالو است همچنین این کشور دارای 8 میلیون راس دام کوچک است. وی افزود: بیشترین بیماری‌ای که در بین دام‌های کشور ایتالیا رایج است، بیماری‌های تنفسی و لنگش است و یکی از اهداف شرکت من در این کنگره، ارائه راهکارهای به روز برای پیشگیری از این بیماری‌ها و سایر بیماری‌های رایج در بین دام‌هاست.

آسفالت شبانه معابر

قزوین| معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین گفت: خیابان‌ها و معابر شهر قزوین از اردیبهشت ماه شبانه آسفالت می‌شود. سیدمحمد علمی افزود: آسفالت شبانه با هدف سرعت بخشیدن به اجرای روکش آسفالت در معابر شهر، عدم اخلال در ترافیک و عبور و مرور شهری و تامین رفاه شهروندان برای تردد انجام می‌شود. وی روکش ماشینی، تراش، مرمت و درزگیری را ازجمله‌ کارهای اجرای آسفالت شبانه بیان و اضافه کرد: معابری که برای اجرای روکش و مرمت آسفالت نیازمند مسدود شدن هستند در اولویت قرار می‌گیرند.

لازمه تولید و اشتغال، سفت کردن پیچ

و مهره‎های واردات است

بروجرد| نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: لازمه تولید و اشتغال این است که پیچ و مهره‎های واردات را سفت کنیم. علاءالدین بروجردی در جلسه بررسی آخرین وضعیت بیمارستان آیت‌الله بروجردی بیان کرد: این پروژه مطالبه چندین ساله مردم بروجرد در رابطه با وضعیت بهداشت و درمان شهرستان است. وی اضافه کرد: استاندار جلسات منظم پیگیری در این خصوص داشتند و تلاش زیادی برای به نتیجه رسیدن این پروژه انجام دادند.

70 درصد نیاز کشور به دانه‌های روغنی در برنامه‌ای 10 ساله تامین می‌شود

تهران| مشاور وزیر و مجری کشت دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در برنامه‌یی 10ساله، 70درصد از نیاز کشور به دانه‌های روغنی در داخل تولید و ایران از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شود. علیرضا مهاجر افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای تامین نیاز داخلی به دانه‌های روغنی، برنامه‌یی 10ساله تدوین کرده تا با کشت دانه‌های روغنی ازجمله گیاه مهم و راهبردی کلزا 70درصد روغن مورد نیاز کشور توسط کشاورزان تامین شود. وی بیان کرد: برای توسعه کشت گیاه کلزا در کشور برنامه‌ریزی جامعی صورت گرفته و هم‌اکنون بیش از 130هزار هکتار از اراضی کشور به ویژه در استان‌های گلستان، خوزستان، مازندران، کرمانشاه و فارس زیرکشت این محصول قرار گرفته است.

5 میلیون و 130 هزار هکتار گندم در کشور کشت شده است

تهران| مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری 5 میلیون و 130هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور، زیرکشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال گذشته 130هزارهکتار کاهش یافته است. اسماعیل اسفندیارپور گفت: از مجموع 130هزارهکتار کاهش سطح زیرکشت گندم 95هزار هکتار زیرکشت کلزا به عنوان گیاهی استراتژیک و سایر محصولات رفته است. وی افزود: درحال حاضر 2میلیون و 100هزار هکتار گندم آبی با میانگین برداشت 4هزار و 150کیلوگرم در هکتار و 3میلیون و 780هزار هکتار گندم دیم با میانگین برداشت یک هزار و 530کیلوگرم در هکتار کاشته شده است. وی اظهار کرد: رویکرد مهم وزارت جهادکشاورزی، کاهش سطح زیرکشت گندم و افزایش بهره‌وری در واحد سطح است تا به اهداف طرح اقتصاد مقاومتی افق 1404 در کاهش سطح زیرکشت گندم آبی از 2میلیون و 500 هزار هکتار به یک میلیون و 900هزارهکتار دست پیدا کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر