شناسایی و ساماندهی 4هزار هنرمند صنایع‌دستی

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۹۴۲

کهگیلویه و بویراحمد|

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شناسایی و ساماندهی ۴ هزار هنرمند صنایع‌دستی طی سال جاری در استان انجام می‌شود.

به گزارش مهر، پریسا راد در جمع خبرنگاران افزود: استان ظرفیت‌های زیادی در حوزه صنایع‌دستی دارد و این صنعت نقش بسزایی در اشتغالزایی و تولید در سطح استان دارد.

راد با بیان اینکه با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت تولید محصولات صنایع دستی در خانه‌ها محقق شده است، تصریح کرد: در سال جاری نیز برنامه‌ریزی برای شناسایی و ساماندهی حدود 4هزار هنرمند صنایع‌دستی استان انجام می‌شود. معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان افزود: این امر با هدف افزایش تولید ملی و صادرات دست‌بافته‌های هنرمندان صنایع‌دستی استان انجام می‌شود. راد تاکید کرد: مشخصات این افراد پس از شناسایی در سامانه ثبت و پروانه تولید به صورت کارگاهی یا انفرادی برای آنها صادر می‌شود. راد با اشاره به معرفی هنرمندان پس از ساماندهی به صندوق کارآفرینی امید اظهار داشت: هنرمندان پس از ساماندهی به صندوق کارآفرینی امید برای اعطای تسهیلات ارزان‌‌قیمت معرفی شده و پس از آن در قالب کارگاه‌های تولیدی و انفرادی در روستاها، بخش‌ها و شهرهای استان مشغول به کار می‌شوند. معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی از ظرفیت تشکل‌‌های مردم‌نهاد در حوزه صنایع‌دستی استفاده می‌شود، گفت: هر کارگاه تولیدی صنایع دستی برای سه تا پنج نفر اشتغالزایی می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر