گمرک

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۵۰۹

بخشنامه جدید گمرک برای کمک به تولید داخل

گمرک ایران در بخشنامه برنامه جدید دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی را به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش روابط‌عمومی گمرک ایران، بر اساس برنامه جدید محور اصلی حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای تسهیل و تخفیف در ورود مواد اولیه و کالاهای واسطه‌یی مورد نیاز در چارچوب سیاستی پیاده‌سازی خواهد شد که قبلا این سیاست برای خودروسازان داخلی پیاده شده بود و همچنان هم این برنامه حمایتی با عنوان ‌آی‌پی‌آی (IPI) در حمایت از قطعات وارداتی خودروسازان ادامه دارد.

بر این اساس میزان درصد ساخت داخل ملاک تعیین حقوق ورودی برای کالاهای وارداتی تولید‌کنندگان داخلی خواهد بود که قرار است جداول پیوست آن در خصوص درصد ساخت داخل واحدهای تولیدی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به گمرک ابلاغ شود.


تمام کانتینرهای ورودی به ایران تحت‌پوشش «ایکس‌ری»

گمرک ایران اعلام کرد که به زودی تمام کانتینرهای ورودی به گمرک شهید رجایی بندرعباس تحت پوشش ایکس‌ری قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، گمرک ایران یک دستگاه ایکس‌ری کامیونی بسیار پیشرفته را از کارخانه تولیدکننده تحویل گرفته که طی روزهای آینده وارد بندر شهید رجایی خواهد شد.

بر اساس اعلام مسوولان بخش تجهیز گمرک ایران، این ایکس‌ری می‌تواند در هر ساعت ۱۵۰کانتینر را اسکن و تصاویر محتویات کانتینرها را در اختیار بخش فنی گمرک قرار دهد که مراحل جانمایی این دستگاه در محوطه بندر شهید رجایی در حال انجام است تا به زودی نصب و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، تمام هزینه‌های خرید این ایکس‌ری‌های کامیونی پیشرفته از محل منابع داخلی گمرک ایران تامین و پرداخت شده و قرار است برنامه تجهیز گمرکات به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته، طی روزهای آینده وارد فاز جدیدی شود.

گمرک ایران طی سال‌های اخیر تعداد پنج دستگاه ایکس‌ری کامیونی از محل منابع مالی داخلی خود خریداری و در گمرکات اجرایی نصب کرده و در حال حاضر تعداد ۱۱دستگاه ایکس‌ری کامیونی در گمرکات کشور فعالند که دو دستگاه از این تعداد در گمرک بندر شهید رجایی فعال است.

این گزارش همچنین به میزان فعالیت‌های تجاری گمرک شهید رجایی پرداخته است که بر این اساس، روزانه به‌طور میانگین ۲۰۰۰ کانتینر از بندر شهید رجایی وارد می‌شود که بخشی از این کانتینرها واردات قطعی بوده و بخش دیگری به ترانزیت خارجی از طریق بندر شهید رجایی اختصاص دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر