اخبار

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۲۴

افزایش قیمت طلا

گروه بانک و بیمه| روز سه‌شنبه 15 فروردین نرخ رسمی ارزها با تغییراتی مواجه شد و نرخ رسمی 10 ارز افزایش و 25 ارز کاهش یافته و نرخ 4 ارز هم تغییری نداشته است. دلار با 4 ریال افزایش 3242.9 تومان، پوند با 17.1تومان کاهش 4050 تومان و یورو با 4.1 تومان افت قیمت 3458.7تومان قیمت‌گذاری شد

به گزارش «تعادل» در بازار آزاد، هر دلار امریکا با ۱۲ تومان کاهش قیمت ۳۷۵۶ تومان، یورو ۴۰۹۱ تومان، پوند ۴۷۴۳ تومان، درهم امارات ۱۰۵۰ تومان و لیر ترکیه ۱۰۶۶ تومان معامله شد. در بازار طلا نیز اونس طلا به 1258دلار افزایش یافت. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز به ۱۱۶هزار و ۳۱۰ تومان رسید و قیمت انواع سکه با افزایش هزار تا 4هزار تومانی مواجه شد؛ به نحوی که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۲۰۷هزار و ۵۰۰تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۱۷۹هزار تومان، نیم سکه ۶۸۴ هزار تومان، ربع سکه ۳۷۵هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۴۲ هزار تومان معامله شد.


حق بیمه شخص ثالث

10درصد افزایش یافت

حق بیمه اجباری شخص ثالث و بیمه حوادث راننده انواع وسایل نقلیه در سال 1396 مشخص شد.

نرخ دیه برای سال آینده 10.5درصد افزایش یافته و نرخ حق بیمه برای این سال 10درصد افزایش یافت.

بر این اساس برای تعهدات بدنی (دیه) 280میلیون توان، تعهدات مالی 7میلیون تومان و تعهدات بیمه حوادث راننده 210میلیون تومان است. حق بیمه وسیله نقلیه کمتر از چهار سیلندر 760 هزار تومان، پیکان، پراید و سپند 900هزار تومان، سایر چهار سیلندر‌ها یک میلیون و 58هزار تومان و بیش از چهار سیلندر یک میلیون و 184هزار تومان تعیین شده است. نرخ حق بیمه برای وسیله نقلیه گازی 188هزار و 800تومان، وسیله دنده‌یی یک سیلندر 230هزار و 600 تومان، وسیله دو سیلندر و به بالا 253 هزار و 300 تومان در نظر گرفته شده است. حداکثر حق بیمه پوشش حوادث راننده برای سواری 63هزار تومان، اتوبوس بارکش 210هزار تومان و برای موتورسیکلت 52هزار و 500 تومان است که به حق بیمه شخص ثالث اضافه می‌شود.


اصلاح قوانین نظام بانکی

در اولویت مجلس

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس رسیدگی به موضوع اصلاح قوانین و مقررات نظام بانکداری کشور را از اولویت‌های کاری کمیسیون در سال جدید عنوان کرد. محمدرضا پورابراهیمی با اعلام اینکه رسیدگی به اصلاح قوانین نظام بانکداری اولویت کاری کمیسیون اقتصادی مجلس در سال ۹۶ است بر لزوم ارتقای وضعیت معیشتی خانوارها تاکید کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت گفت: یکی از اولویت‌های اساسی اقتصاد کشور تقویت تولید ملی و خروج از رکود اقتصادی با اقدامات عملی است. وی درباره شعار سال 96 مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال ادامه داد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، بررسی جزییات اصلاح قوانین و مقررات نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران و همچنین اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بررسی طرح اصلاح قوانین حسابرسی از اولویت‌های کاری کمیسیون اقتصادی مجلس در سال جدید است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت ارتقای وضعیت معیشتی مردم گفت: اجرای صحیح قانون‌های رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار، نقش مهمی در رونق تولید و اشتغالزایی دارد. پورابراهیمی با اشاره به لزوم افزایش میزان تولید ناخالص ملی افزود: امکان درآمدزایی باید برای خانوارها فراهم و درآمدها عادلانه در کشور توزیع شود. وی با تاکید بر نقش اعمال نظارت کارشناسی و صحیح در ارتقای عملکرد اقتصادی ادامه داد: مدیریت صحیح اقتصادی باعث توزیع عادلانه درآمدها در کشور خواهد شد. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: لزوم ارائه صورت‌های مالی توسط بنگاه‌های اقتصادی از نکاتی است که کمیسیون نظارت‌های لازم را اعمال خواهد کرد تا دستگاه‌های ذی‌ربط در سال جاری در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.


2080میلیارد تومان تسهیلات بانک صنعت برای رونق تولید

بانک صنعت و معدن در راستای ماموریت توسعه‌یی و به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی از ابتدای طرح رونق تولید در سال ١٣٩٥ تا نیمه فروردین امسال حدود ٢هزار و ٨٠میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک و متوسط کشور پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، این مبلغ به یک‌هزار و ٤٠٥واحد تولیدی در

٣١ استان پرداخت شده و ضمن حفظ اشتغال موجود سبب افزایش آن در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور شده است. بنا بر این گزارش صنایع کوچک و متوسط استان‌های اصفهان، تهران و قم به‌ترتیب بالاترین حجم تسهیلات طرح رونق تولید را از بانک صنعت و معدن دریافت کرده و استان تهران با ١٧٠ واحد تولیدی بهره‌مند شده از این تسهیلات، رتبه نخست را از نظر تعداد دریافت‌کنندگان تسهیلات به خود اختصاص داده است.


تذکر به شرکت‌های سپرده‌گیر برای افزایش نرخ سود

رییس کانون بانک‌های خصوصی با اشاره به افزایش نرخ سود بانکی در 6 ماهه دوم سال گذشته به دلیل جذب سپرده توسط برخی شرکت‌ها و فروش اوراق توسط دولت گفت: رییس کل بانک مرکزی به این شرکت‌ها به دلیل فعالیت غیرقانونی تذکر داده است.

کورش پرویزیان در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که آیا بانک‌ها با هدف کمک بخش تولید در سال جاری نرخ سود را کاهش خواهند داد، اظهار کرد: باید زمینه‌یی فراهم شود تا نرخ‌های سود مصوب شورای پول و اعتبار در بانک‌ها عملیاتی شود. وی با اشاره به نرخ‌های بالای سود سپرده و تسهیلات افزود: متاسفانه سال گذشته شرایطی به وجود آمد که منجر به افزایش نرخ سود سپرده شد و این پدیده شبکه بانکی را با مشکل مواجه کرد. رییس کانون بانک‌های خصوصی در پاسخ به این سوال که چه مسائلی باعث افزایش نرخ سود در 6 ماهه دوم سال 95 شد، گفت: فروش اوراق اسناد خزانه و صکوک توسط دولت، جذب سپرده با نرخ‌های سود بالا توسط برخی شرکت‌های تولیدی و بیمه‌یی موجب شد، بانک‌ها نگران خروج سپرده از حساب‌ها شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر