لزوم ورود دانشگاه برای تسهیل ارتباط هنرمندان با بازار

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۵۱۹

تعادل|

نخستین همایش ملی آموزش هنر در ایران با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، معاون پژوهشی دانشگاه شیراز، اساتید برجسته حوزه هنر و دانشجویان این رشته در تالار حکمت پردیس دانشگاه شیراز افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، در این مراسم، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: دانشجویان رشته هنر علاوه بر خلاقیت ضرورت دارد در جهت رشد اقتصادی صنایع دستی، زیبایی‌شناسی و سلیقه بازار کشور و دنیا را اولویت اصلی خود در این حوزه قرار دهند.

بهمن نامور مطلق با اشاره به اینکه نباید به بهانه اصالت هنر آن را تکرار کرد، افزود: اصالتی که با خلاقیت همراه نباشد محکوم به شکست است و منسوخ می‌شود.

وی با تاکید به نقش هنر در زندگی اضافه کرد: هنر در زیبایی و طراوت زندگی نقش پر رنگی دارد، به گونه‌یی که اگر هنر و تبلور هنری نبود، در زندگی نشاط و زیبایی وجود نداشت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به نقش نظام آموزشی در خلاقیت در هنر گفت: با تشکیل یک نهضت طراحی توسط دانشگاه‌ها می‌توان از منسوخ شدن صنایع دستی جلوگیری کرد.

نامور مطلق در پایان اظهار داشت: دانشگاه‌ها با ارائه راهکارهای اجرایی و تخصصی ‌باید ارتباط با بازار و صنعتگران را در خلاقیت حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی تقویت کنند

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر