از منطقه

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۲۲۳۳

ترور ناموفق نماینده مجلس افغانستان

منابع محلی در ولایت قندهار در جنوب افغانستان اعلام کردند که معلم میرولی، نماینده مردم هلمند در مجلس نمایندگان در شهر قندهار هدف حمله افراد مسلح قرار گرفته و زخمی شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، وضعیت جسمی میرولی رضایت‌بخش اعلام شده است. طالبان مسوولیت این حمله را پذیرفته است. میرولی از افراد بانفوذ ولایت هلمند است و پیش از این نیز مورد سوءقصد قرار گرفته است. گفته شده، در نتیجه حمله افراد مسلح به خانه میرولی ۷نفر کشته و ۶نفر زخمی شدند. 4عضو خانواده میرولی، 2 محافظ او و فرزند عبیدالله بارکزی نماینده ولایت ارزگان در مجلس، از قربانیان این حمله بودند.


مخالفت اروپا با معافیت کویتی‌ها از روادید «شینگن»

اتحادیه اروپا با معافیت شهروندان کویتی از اخذ روادید شینگن مخالفت کرده است. دولت کویت در یک سال اخیر رایزنی‌های گسترده‌یی برای این کار انجام داده بود. به گزارش وزارت خارجه کویت، اتحادیه اروپا شرایط جدیدی را برای کویتی‌ها اعمال کرده که باید برای دستیابی به معافیت از روادید شینگن به آن دست یابند. بنا بر اعلام وزارت خارجه کویت، صدور گذرنامه‌های الکترونیکی یکی از شرایط لازم برای معافیت کویتی‌ها از روادید شینگن است که دولت کویت آن را اعمال کرد اما اتحادیه اروپا درخواست‌های جدیدی را برای اعمال این معافیت مطرح کرده است.


15 نفر در اردن اعدام شدند

دولت اردن از اعدام 15 نفر از جمله 10 نفر به ارتکاب جرایم تروریستی خبر داد. به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، سخنگوی دولت اعلام کرده 10نفر به‌دلیل ارتکاب جرایمی از قبیل عضویت در گروه تروریستی «اربد» بامداد شنبه اعدام شدند. مقامات قضایی اردن هفته گذشته حکم اعدام گروه «اربد» که توسط دادگاه امنیتی ملی این کشور صادر شده بود را تایید کردند. این گروه در مارس 2016 با نیروهای امنیتی اردن درگیر شده بود.


پادشاه عربستان به برونئی رفت

ملک سلمان، پادشاه عربستان شنبه پیش از سفر به جزیره بالی اندونزی برای گذراندن تعطیلات اشرافی در کنار یک‌هزار و 500 نفر از شاهزادگان و همراهان به‌منظور سفری چند ساعته از جاکارتا عازم برونئی دارالسلام شد. به گزارش ایرنا، اطلاعات زیادی درمورد سفر چند ساعته پادشاه عربستان به برونئی منتشر نشده، اما تحلیلگران سفر حدود یک ماهه آسیایی ملک سلمان را تبلیغاتی و در راستای شکست سیاست‌های این کشور در خاورمیانه و نگاه به کشورهای دورتر می‌بینند. وی قرار است پس از چند ساعت توقف در برونئی عازم جزیره بالی شود که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته و برخی رسانه‌ها آن را همانند مکان رزمایش توصیف کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر