قابلیت زندگی در تهران ارتقای جدی نیافته است

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۰۶۷۰

گروه راه و شهرسازی- سارا حامدی|

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اگر زندگی اجتماعی فدای فناوری شود یک پای عمده توسعه موجود می‌لنگد و ما را به مقصد نمی‌رساند، گفت: با وجود مجموعه شبکه‌های بزرگراهی و پل‌های دو یا 3طبقه به ویژه پل صدر در تهران با وجود هزینه میلیارد دلاری هیچ کس نمی‌تواند اثبات کند که بهره‌وری مناسبی برای بهبود حرکت در تهران و زندگی شهری ایجاد شده است.

عباس آخوندی که روز گذشته در دومین همایش بین‌المللی سیستم‌های حمل و نقل هوشمند سخن می‌گفت، اظهار کرد: کشورهای مختلف جهان از جریان دنیای مدرن چه دنیای ماشین و چه سبک زندگی مدرن متاثر هستند. مهم است، نگاهی به گذشته داشته باشیم و ببینیم با وجود همه توسعه‌ها و فناوری‌ها مساله قابلیت زندگی در ایران و سایر کشورها و قابلیت زندگی همچنین حرکت در کجا قرار گرفته است. وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود همه این واقعیت‌ها نمی‌توانیم، اثبات کنیم که قابلیت زندگی در ایران ارتقا جدی یافته و حرکت رشد و سرعت بیشتری پیدا کرده است. وی افزود: حوادث مربوط به فرونشست و فروریزش همچنین گودهایی که برای احداث ساختمان‌ها ریزش می‌کنند، بیانگر مشکلات جدی در قابلیت زندگی شهری مردم است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو مساله قابلیت زندگی و حرکت بیان کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی جهانی شدن و دنیای پسامدرن در شبکه‌های جدید شکل می‌گیرد که امکان حرکت آسان کالا، نمادها و اندیشه‌ها را در این شبکه‌ها فراهم می‌کند.


نصب ۳ هزار و ۵۶۰ دستگاه هوشمند

داود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این همایش گفت: در شبکه راه‌های کشور بیش از هزار و ۹۲۰دستگاه تردد شمار، ۶۸۰ دوربین نظارت تصویری، ۸۸۰ دوربین ثبت سرعت و حدود ۳۰دستگاه WIN(کنترل توزین درحال حرکت) و ۵۰ سامانه بلوتوثی زمان سفر نصب شده است.


کاهش 2.7 درصدی تلفات جاده‌ای

در این همایش تقی مهری، رییس پلیس راهور کشور نیز با اعلام اینکه در سال 84 سالانه بیش از 27هزار و 760نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دادند، ادامه داد: این آمار در پایان سال گذشته به 16هزار و 582 نفر کاهش یافت و این یعنی طی 10سال 11هزار نفر از تعداد جان‌باختگان در تصادفات کشور کم شده است. رییس پلیس راهور کشور به آمار منتشر شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور نیز اشاره کرد و گفت: براساس آماری که این سازمان از 9ماهه سال 95 منتشر کرده است در مجموع طی این مدت 12هزار و 749نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند که البته این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.7درصد(حدود 300نفر) کاهش داشته که البته باید تلاش شود این تعداد نیز تا حد ممکن کاهش یابد.

تقی مهری ادامه داد: یس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد: براساس آمار ۹ماهه سال ۹۵ تعداد کشته‌شدگان حوادث برون‌شهری ۹هزار و ۲۳۰نفر بوده که این آمار نشان می‌دهد بیش از ۷۰درصد از کشته‌شدگان حوادث رانندگی در محورهای برون‌شهری بوده‌اند. وی تصریح کرد: با نصب دوربین‌های کنترل و نظارت در سال جاری شاهد کاهش ۴درصدی کشته‌شدگان در سال جاری بودیم. تقی مهری با اشاره به اهمیت نصب دوربین در جاده‌ها برای کاهش تصادفات افزود: به عنوان نمونه در ۹ماهه سال جاری در محور تهران- قم بعد از نصب دوربین ثبت تخلف شاهد کاهش ۲۲درصدی تصادفات فوتی بودیم. در محور قم- اصفهان هم پس از نصب دوربین ثبت تخلف، افت ۱۸درصدی تلفات فوتی را داشتیم که این موضوع اهمیت به کارگیری و نصب دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها را دوچندان می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر