اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۹۰۶۱

بودجه شهرداری تهران این هفته تقدیم شورا می‌شود

معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، از تقدیم بودجه سال آینده پایتخت توسط شهردار تهران به شورای شهر در جلسه علنی سه‌شنبه خبرداد. به گزارش فارس، ناصر امانی با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه طی دوره 10 ساله گذشته مدیریت شهری در تهران، هرساله لایحه بودجه برابر قانون و در موعد مقرر اواخر دی ماه تقدیم شورای شهر شده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم با نگاهی واقع‌گرایانه ردیف‌های درآمدی را مطرح و پیشنهادها را به نحوی ارائه کنیم که در تحقق آن هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید، گفت: بودجه سال آینده مدیریت شهری پایتخت در جلسه علنی سه‌شنبه هفته جاری به شورای شهر ارائه خواهد شد تا ان‌شاءالله مراحل تصویب در شورا سپری و در موعد مقرر به شهرداری تهران ابلاغ شود.

امانی با اشاره به اینکه بودجه سال 1396 شهرداری تهران با سال 1395 تفاوت عمده‌یی ندارد، خاطرنشان کرد: باتوجه به محدودیت‌هایی که داریم برای سال آینده تنها در بخش‌هایی که قانون ما را مکلف کرده است، افزایش بودجه داشته‌ایم. به عنوان نمونه باید تاکید کنم که قانون، شهرداری را موظف کرده است که سالانه افزایش حقوق کارمندان را در بودجه لحاظ کند.

معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با بیان اینکه بودجه سال 96 به نسبت سال قبل تنها 3.4 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: توسعه حمل‌ونقل عمومی در پایتخت در صدر اولویت‌های بودجه شهرداری قرار دارد. وی با تاکید بر اینکه تقریبا 33درصد بودجه سال آینده شهرداری تهران اختصاص به توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت دارد، عنوان کرد: 2هزار میلیارد دلار اوراق مشارکت نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که با احتساب این مبلغ، سهم حمل و نقل عمومی در بودجه سال 96 به 40 درصد خواهد رسید.


مکاتبه چمران برای تغییر زمان ثبت‌نام انتخابات

رییس شورای شهر تهران از مکاتبه با وزارت کشور برای تغییر زمان ثبت‌نام پنجمین دوره شورای شهر و روستا خبر داد. به گزارش ایسنا، تنها چند ماه دیگر به زمان ثبت‌نام و برگزاری پنجمین انتخابات دوره شورای اسلامی شهر تهران باقی مانده و براساس زمانبندی اعلام شده، متقاضیان و کاندیدا‌ها می‌توانند از 30 اسفندماه تا 6 فروردین، با حضور در مبادی ذی‌ربط نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند. زمان ثبت‌نام این دوره انتخابات، انتقاداتی را به همراه داشت؛ چراکه دقیقا همزمان با تعطیلات رسمی سال جدید قرار دارد به گونه‌یی که احمد دنیامالی، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستوری در صحن علنی شورای شهر تهران، خواستار تغییر این زمان شد. وی با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا در اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و از 30 اسفند تا 6 فروردین باید نسبت به ثبت‌نام اقدام شود، گفت: نامزدها در این ایام که همراه با تعطیلی است، برای تطبیق اسناد خود قطعا به مشکل برمی‌خورند و لازم است که در این خصوص تغییراتی اعمال شود. همچنین رضا تقی‌پور، سخنگوی شورای شهر تهران نیز با اشاره به تعیین زمان نامناسب ثبت‌نام کاندیداها گفت: به دلیل تعطیلات نوروز که همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها تعطیل هستند، کاندیدا‌ها برای تکمیل اسناد و مدارک خود، همچنین برخی کارهای اداری که حین نام‌نویسی لازم است، قطعا به مشکل برمی‌خورند و لازم است که مسوولان در این خصوص چاره‌یی بیندیشند.


برقراری پرواز مستقیم تهران-اسلام‌آباد

پاکستان و ایران موافقت کردند با ایجاد پروازهای مستقیم میان تهران و اسلام‌آباد، همکاری دوجانبه در صنعت هواپیمایی و حمل و نقل را افزایش دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری نیوزاینترنشنال پاکستان، این مساله در دیداری میان مهدی هنردوست، سفیر ایران در پاکستان و مقامات هواپیمایی بلندپایه پاکستان در اسلام‌آباد مطرح شد.

سفیر ایران گفت: در این نشست دوطرف به تبادل نظرات درباره اجرای توافقنامه‌ها و آغاز پروازهای مستقیم میان تهران و اسلام‌آباد تا ژوئن سال جاری میلادی پرداختند. مهدی هنردوست در این نشست گفت: ایران بازار بزرگی است و کالاهای پاکستان شهرت خوبی در این کشور دارند. تقاضای زیادی برای برنج باسماتی پاکستان در ایران وجود دارد.


هیچ ایرلاینی قیمت قراردادش را فاش نمی‌کند

مدیرعامل ایران‌ایر گفت: در قرارداد ایرباس، پیش‌بینی تهاتر به جای پیش‌پرداخت‌ها نشده است و قرار بر این است که در شرایط احتمالی برگشت تحریم‌ها عین پول پرداخت شده به ایران‌ایر برگردد.

به گزارش ایلنا، فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت ایران‌ایر در خصوص ادعای برخی رسانه‌ها درباره وجود ابهام در قرارداد خرید هواپیما از ایرباس تصریح کرد: رسانه‌ها باید انصاف را رعایت کنند، هیچ ابهامی در قرارداد خرید هواپیما از ایرباس وجود ندارد اما متاسفانه برخی رسانه‌ها به این قراردادها که نشان بازگشت عزتمندانه ایران به صحنه اقتصاد بین‌المللی است، نقدهای غیرمنصفانه دارند. رقم قرارداد خرید هواپیما نه تنها در مورد معامله ایرباس با ایران‌ایر بلکه در خصوص قرارداد تمام شرکت‌های هواپیمایی که با فروشندگان و سازندگان هواپیما منعقد می‌شود، قابل افشا نیست. بارها از سوی مسوولان گفته شده که در قراردادها یک کاتالوگ پرایس یا همان قیمت کاتالوگی و یک قیمت مذاکره مطرح است که قیمت مذاکره قابل افشا نیست.

پرورش ادامه داد: قیمت‌های مذاکره‌یی برای خرید هواپیماها برای شرکت‌های مختلف هوایی متفاوت است. شرکتی ممکن است یک هواپیما از شرکت فروشنده خریداری کند و شرکتی هم ممکن است از همان مدل هواپیما 20 فروند قرارداد خرید به امضا برساند.

وی افزود: به‌طور قطع قیمت این مدل هواپیما برای این دو شرکت با توجه به تعداد هواپیمای مورد معامله یکسان نخواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر