تلاش برای همکاری سه‌جانبه

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۹۹۹


وال‌استریت ژورنال:

تیتر یک این روزنامه به آمادگی ترامپ برای همکاری با روسیه و چین اختصاص دارد. بر این اساس، رییس جمهوری منتخب امریکا گفته حاضر است در صورت آمادگی روسیه و چین با آنها همکاری کند. این درحالی است که کمیته اطلاعاتی مجلس سنای امریکا خبر از آغاز تحقیقاتی داده که شامل رسیدگی به اتهام تماس‌های پنهانی روسیه و ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ نیز می‌شود. ترامپ در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفته که تحریم‌های اخیر دولت باراک اوباما علیه روسیه که به اتهام مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا وضع شد، «حداقل برای یک مدت» پابرجا باقی خواهد ماند ولی احتمال دارد که در آینده لغو شود. او همچنین گفته که سیاست «چین واحد» امریکا که در چهار دهه گذشته تایوان را بخشی از قلمرو چین محسوب کرده، قابل مذاکره است. پکن به‌شدت به یک چنین اظهاراتی حساس است. دونالد ترامپ گفته اگر روسیه به امریکا برای مبارزه با گروه‌های افراطی و در حوزه‌های دیگر کمک کند، احتمال لغو تحریم‌ها علیه مسکو وجود دارد. ترامپ ابراز امیدواری کرد که بین او و ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه، نشستی برگزار شود.

گاردین:

این روزنامه یکی از تیترهای صفحه اول خود را به برگزیت اختصاص داده است. این روزنامه جزییاتی را درخصوص مذاکره‌یی که میان نماینده اتحادیه اروپا و مسوولان بریتانیا صورت گرفته، منتشر کرده است. بر این اساس، اتحادیه اروپا «میشل بارنیه» سیاستمدار کهنه‌کار این اتحادیه و وزیر امور خارجه سابق فرانسه را به‌عنوان مسوول و مذاکره‌کننده ارشد خود با بریتانیا درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا منصوب کرده است. گفته می‌شود بارنیه به محض تصمیم‌گیری لندن برای آغاز مذاکرات درباره خروج از اتحادیه اروپا هدایت مذاکرات را از سوی بروکسل برعهده خواهد گرفت. بارنیه دو بار سابقه کمیسیونری و عضویت در پارلمان را دارد. این سیاستمدار 65ساله همچنین وزیر امور اروپا و وزیر امور خارجه فرانسه بوده است.

فیگارو:

این روزنامه به تلاش فرانسوا فیون برای جمع‌آوری رای پرداخته است. در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی دور دوم رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان فرانسه برگزار شد و فیون با کسب ۶۶درصد از مجموع آرا بر آلن ژوپه غلبه کرد و توانست به عنوان نامزد رسمی جمهوری‌خواهان فرانسه برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۷ معرفی شود. در همین حال کمی قبل نیز فرانسوا فیون و آلن ژوپه کاندیداهای جمهوری‌خواهان فرانسه برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری این کشور در آستانه دور دوم انتخابات درون حزبی، به تشریح برنامه‌های خود پرداخته بودند. افزایش چشمگیر محبوبیت فرانسوا فیون طی مدت اخیر موجب شگفتی ناظران و کارشناسان شده است. او که در دور اول انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان فرانسه پیشتاز بوده در دور نهایی قرار است روز یک‌شنبه با رقیب اصلی‌ خود آلن ژوپه رقابت کند. فیون در جمع هزاران نفر از حامیانش در شهر پاریس، پس از طرح برنامه‌هایش برای اصلاحات اقتصادی رادیکال و همچنین پرداختن به مساله اسلام و هویت فرانسوی تشویق حاضران را موجب شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر