دیپلماسی؛ قوی‌ترین عامل قدرت نرم

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۴۴۷

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن در یادداشتی با اشاره به انتخاب «تیم بارو» به عنوان نماینده انگلیس در اتحادیه اروپا در آستانه مذاکرات برگزیت نوشت: در این روزها یکی از مهم‌ترین بحث‌های سیاست داخلی و خارجی بریتانیا تعیین مسوول تیم مذاکراتی این کشور برای انجام مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپاست.

وقتی سفیر قبلی این کشور در مقر اتحادیه اروپا که از متخصصان مباحث اتحادیه اروپا محسوب می‌شد از این پست استعفا داد موجی از نگرانی کشور را دربر گرفت که چه کسی قادر خواهد بود در این مرحله حساس جانشین سفیر قبلی شود و رهبری مذاکرات مهم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در این دوره سخت و حساس را به عهده بگیرد. خانم ترزا می‌ نخست‌وزیر روز پنج‌شنبه برای پایان دادن به ابهامات و نگرانی‌ها به سرعت مدیرکل ارشد وزارت امور خارجه آقای تیم بارو را به نمایندگی این کشور منصوب کرد.

ما با آقای تیم بارو در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام آشنا بودیم، هرچند به عنوان عالی‌ترین مدیر ارشد سیاسی انگلیس همین سال آخر به مذاکرات ملحق شده بود. بنده در لندن نیز در این موقعیت جدید قبل از سال نو با وی در محل وزارت خارجه انگلیس ملاقات کرده بودم. وی فردی باتجربه است و قطعا کار سختی در فراروی خود خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر