خانه در امریکا گران شد

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۹۳۸


وال‌استریت ژورنال:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به افزایش قیمت مسکن در امریکا اشاره دارد. این گزارش عنوان کرده است که طی 12 ماه گذشته، قیمت مسکن در امریکا 5.6درصد افزایش داشته است. این گزارش نشان می‌دهد که مردم امریکا در برخی ایالت‌ها مکان انتخاب خانه خود را تغییر داده‌اند تا راحت‌تر از پس هزینه‌های آن برآیند. این در حالی است که قبلا هم برخی گزارش‌ها نشان از آن داشت که نرخ پایین بهره وام مسکن و بازار کار قدرتمند طی هفت‌ سال اخیر که تقاضا برای خانه را تقویت کرده، قیمت مسکن را در سه‌ماهه نخست سال 2015، در 85درصد از کلان‌شهرهای ایالات متحده، افزایش داده است.

لوموند:

این روزنامه تیتر یک خود را به رشد صنعت موسیقی اختصاص داده است. این گزارش نشان می‌دهد که میزان خریدهای آنلاین برای دریافت موسیقی، افزایش داشته است. لوموند عنوان کرده است که درآمدهای این صنعت طی 5سال گذشته از 8 به 68میلیون دلار رسیده است. این گزارش نشان از آن دارد که میزان وفادار بودن به کپی‌رایت در موسیقی افزایش داشته است. هرچند که این مساله در بسیاری کشورها معضلی جدی است چراکه هنوز هم بخشی از موسیقی آنلاین، به صورت غیرقانونی دانلود می‌شود.

یو‌اس‌ای‌تودی:

تیتر یک این روزنامه به ادامه شهرک‌سازی اسراییل با وجود تصویب قطعنامه اخیر سازمان ملل اشاره دارد. براین اساس، مقام‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک‌‌سازی در اراضی اشغالی فلسطینیان، از ساخت ۵هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی جدید خبر داده‌اند. روزنامه عبری زبان «اسراییل‌الیوم» نوشت: کمیته ساخت‌ و ساز اسراییل در شهرداری قدس اشغالی چهارشنبه ۸ دی طرح ساخت ۲هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی جدید را در شهرک «گهفات همتوس» در نزدیکی بیت «صفافا» در جنوب قدس، ۴۰۰ واحد مسکونی در شهرک رمات شلومو در شمال قدس و ۳هزار واحد در مناطق دیگر، تصویب خواهد کرد.

ال‌پاییس:

این روزنامه تیتر یک خود را به تلاش اسپانیا برای افزایش امنیت در این کشور اختصاص داده است. براین اساس، اسپانیا تصمیم گرفته تا برای جلوگیری از وقوع حوادثی که در ماه‌های گذشته در فرانسه و آلمان روی داده، ملاحظات امنیتی خود را افزایش دهد. اسپانیا در حالی‌ سال 2016 را به پایان می‌رساند که اصلی‌‌ترین ویژگی‌ آن برگزاری دو انتخابات سراسری طی 7 ماه و سردرگمی و بن‌بست سیاسی به دلیل عدم توافق احزاب برای تشکیل دولت بود. سال 2016 با مشکل تشکیل دولت در ایالت کاتالونیا به مرکزیت بارسلون و مخالفت با «آرتورمس» برای ریاست دولت ایالت کاتالونیا آغاز شد و به نظر می‌رسد با افزایش تمهیدات امنیتی به پایان برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر