رسانه‌ها در زمین دشمن بازی نکنند

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۹۴

محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر ایران در ترکیه، روز گذشته در دیدار با کاراملا اوغلو رهبر حزب سعادت ترکیه با بیان اینکه دو کشور در شرایط دشوار همواره در کنار یکدیگر بوده و خواهند بود، افزود: در طول تاریخ روابط دو کشور و ملت بارها در بوته آزمایش قرار گرفته و همواره طرفین با پشت‌سر نهادن فراز و فرودهای مختلف از همه آزمون‌های سخت، سربلند بیرون آمده‌اند.

سفیر ایران تصریح کرد: البته این بسیار طبیعی است که در مواردی قرائت‌های متفاوتی نسبت به یک پدیده وجود داشته باشد، ولی بهترین راه برای رسیدن به قرائتی مشترک، از طریق گفت‌وگوهای سازنده، تفاهم و توسعه اعتماد فی‌مابین ایجاد خواهد شد و خوشبختانه بین ایران و ترکیه نیز همواره در زمینه مسائل مورد علاقه، رایزنی‌های خوبی جریان داشته است.

طاهریان‌فرد ادامه داد: البته در این میان احزاب و رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در شکل‌دهی روابط سازنده، توسعه اعتماد و برقراری تفاهم نقش مهمی دارند. او با انتقاد از فضاسازی‌های منفی و یکسویه برخی رسانه‌ها تاکید کرد: اصحاب رسانه باید بسیار مراقب باشند که در زمین دشمنان روابط ایران و ترکیه بازی نکنند، چراکه تمام تلاش بدخواهان این است که با ایجاد فضای منفی احساسی همراه با جریان ساختگی و کاذب خبری، مردمان‌مان را از هم دور کرده تا اهداف‌شان را محقق کنند.

کاراملا اوغلو نیز در این دیدار اظهار داشت: دو کشور باید در همه زمینه‌ها با نزدیک‌سازی نقطه‌نظرها مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ارتقا داده و در زمینه مسائل منطقه‌یی در مسیر استقرار صلح و ثبات گام بردارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر