روی خط خبر

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۸۹

«مدیریت حجره‌ای» در سمن‌ها

گروه تجارت شکل مدیریت در سازمان‌های مردم‌نهاد غیردولتی بیشتر شبیه نسل قبلی بخش خصوصی کشور است که از شاگرد حجره بودن شروع می‌کردند و بعد از مدتی حجره خود را تاسیس می‌کردند. در سازمان‌های غیردولتی هم افراد وارد می‌شوند، کار را یاد می‌گیرند و با خلاقیت‌هایشان کار را توسعه می‌دهند و به دلیل همین فقر مدیریت حرفه‌یی، سازمان‌های غیردولتی بزرگ در کشور نداریم و در بخش‌خصوصی هم بنگاه‌های بزرگ در مقایسه با دنیا کم است. پدرام سلطانی، نایب‌رییس اتاق ایران با اشاره به مطلب فوق در مورد مسوولیت اجتماعی اتاق‌ بازرگانی در ایران گفت: ما در این بخش هم از دنیا عقب‌ افتاده‌ایم چراکه چند وقتی بیشتر نیست که وارد جامعه‌ محوری شده‌ایم آن‌ هم کمتر از مسوولیتی که داریم. سلطانی با اشاره به آمارهای پایین از کار داوطلبانه مردم ایران گفت: یکی از مشکلات کشور ما این است که خود اظهاری آماری نداریم.


اجرای برنامه جامع تجاری ایران و سوئد از بهمن ماه

گروه تجارت رییس اتاق ایران و سفیر سوئد در تهران پیرامون توسعه مناسبات اقتصادی و رفع موانع همکاری مشترک بین فعالان اقتصادی ایران و سوئد گفت‌وگو کردند و در این دیدار اعلام شد که قرار است با سفر نخست‌وزیر سوئد به ایران در بهمن ماه سال جاری، برنامه جامع تجاری ایران و سوئد کلید بخورد. غلامحسین شافعی در این دیدار، رفع موانع بانکی و مالی و اخذ روادید را خواستار شد. هلنا سانگلند، سفیر سوئد در تهران هم ضمن اشاره به روابط دیرینه اقتصادی و سیاسی بین دو کشور گفت: نخست‌وزیر سوئد تنها دو سفر در سال می‌رود و اهمیت ارتباط با ایران دلیل اصلی سفر با وزیر تجارت و یک هیات اقتصادی به تهران است.


سرمایه‌گذاری 30میلیارد دلاری در صنعت کشتی‌سازی

گروه صنعت یک مقام ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران به عنوان کشوری نفت‌خیز با جمعیتی 80 میلیون نفری یک فرصت تجاری خوب محسوب می‌شود و روی کار آمدن یک «تاجر خوب» در امریکا به عنوان رییس‌جمهور احتمالا روابط به زحمت عادی شده ایران و امریکا را بدتر نخواهد کرد. منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و رییس هیات‌مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در مصاحبه با روزنامه«مائلی» کره جنوبی گفت: ایران قصد دارد 30میلیارد دلار در زمینه دریانوردی و کشتی‌سازی سرمایه‌گذاری کند. وی همچنین پیش‌بینی کرد که ظرفیت تولید متانول ایران که درحال حاضر سالانه 5 میلیون تن در سال است تا سال 2020 به 20میلیون تن برسد که این نیازمند داشتن کشتی‌های تانکری بیشتر برای صادرات است و «فرصت‌های خوبی» برای بسیاری از شرکت‌های کشتی‌سازی ازجمله شرکت‌های کره‌یی فراهم می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر