کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۸۰

استقبال وزارت نفت

از حذف سقف پاداش

شانا ماده ۳۴ پیشنهادی کمیسیون تلفیق مبنی بر پرداخت 7برابر حداقل حقوق کارکنان دولت که سبب دل‎نگرانی مهندسان و متخصصان صنعت نفت و افزایش تقاضای بازنشستگی پیش از موعد شده بود، در پی تلاش و مکاتبات وزیر نفت با رییس و نمایندگان مجلس در صحن علنی و با رای اکثریت نمایندگان حذف شد. شجاع‌الدین بازرگانی از حذف ماده ٣٤ در لایحه برنامه ششم توسعه کشور خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا، رای به حذف ماده یاد شده دادند؛ به این ترتیب موضوع تعیین سقف 7 برابری حداقل پرداختی پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه‎های اجرایی از دستور کار مجلس خارج شد. معاون وزیر نفت در امور حقوقی و مجلس افزود: بنابراین در این زمینه قانون پیشین جاری و اجرا می‌شود. وی گفت: وزیر نفت در این باره و با هدف صیانت از منابع انسانی تلاش‎های فراوان و رایزنی موثری با مجلس کرد که خوشبختانه نمایندگان نیز با توجه به اهمیت و حساسیت صنعت نفت، رای به حذف ماده یاد شده دادند. بازرگانی افزود: به وزیر نفت که از طریق مکاتبات و مذاکرات با مقام‎ها به‎ویژه رییس و نمایندگان مجلس، پیگیر موضوع بودند و کارکنان و متخصصان تلاشگر صنعت نفت تبریک عرض می‎کنم و امیدوارم این موضوع سرآغازی بر پیروزی‎ها و موفقیت‎های بیشتر صنعت نفت باشد.


امضای 12تفاهمنامه نفتی

شانا معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تاکنون ١٢ تفاهمنامه با شرکت‎های خارجی در صنعت نفت امضا شده است و به زودی ١٠ تا ١٢ تفاهمنامه دیگر نفتی امضا می‌شود، گفت: هزینه و ریسک پایین تولید نفت و گاز 2 مزیت ایران برای جذب سرمایه است. غلامرضا منوچهری با بیان اینکه «امنیت سرمایه‌گذاری» در صنعت نفت و گاز ایران یکی از الزام‎هایی بوده که شرکت ملی نفت ایران نسبت به آن همواره پایبند بوده است، گفت: در حوزه عملیاتی هم سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی نفت و گاز کشور دارای امنیت بالایی است. معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه در سطوح کنونی قیمت نفت خام، ریسک سرمایه‌گذاری در میدان‎های نفت و گاز کشور پایین است، اظهار کرد: هم‌اکنون هزینه تولید نفت و گاز در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان بسیار پایین بوده که این موضوع انگیزه سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز کشور از سوی شرکت‌های بین‌المللی را دوچندان کرده است. این عضو هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: شرکت ملی نفت ایران تاکنون برای توسعه میدان‎های نفت و گاز با ١٢ شرکت بین‌المللی همچون شرکت انگلیسی-هلندی شل، توتال فرانسه، اینپکس ژاپن، گازپروم نفت روسیه و... تفاهمنامه مطالعاتی و همکاری امضا کرده است. منوچهری تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود به زودی ١٠ تا ١٢ تفاهمنامه همکاری با دیگر شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در بخش بالادستی صنعت نفت امضا شود.


54درصد سدها خالی است

پاون حجم مخازن سدهای کشور که در سال گذشته 20 میلیارد و 620 میلیون متر مکعب ثبت شده بود، در سال جاری با 10 درصد افزایش به 22 میلیارد و 590 میلیون متر مکعب رسیده است. برداشت از سدهای کشور از ابتدای سال آبی تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش یافته است. بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان خروجی آب از سدهای کشور که در سال گذشته 5 میلیارد و 680 میلیون متر مکعب بوده، در سال جاری با 22 درصد افزایش، 6 میلیارد و 930 میلیون متر مکعب ثبت شده است. بر اساس این گزارش، حجم مخازن سدهای کشور که در سال گذشته 20 میلیارد و 620 میلیون متر مکعب ثبت شده بود، در سال جاری با 10 درصد افزایش به 22 میلیارد و 590 میلیون متر مکعب رسیده است. بر همین اساس، میزان حجم آب ورودی به سدهای کشور در مقایسه با سال گذشته 39 درصد کاهش و میزان حجم خروجی آب از سدهای کشور در مقایسه با سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است. این گزارش می‌افزاید: حجم آب ورودی به سدهای کشور که در سال گذشته 7 میلیارد و 700 میلیون

متر مکعب ثبت شده بود، در سال جاری با 39 درصد کاهش به 4 میلیارد و 710 میلیون مترمکعب رسیده است. در زمان حاضر از مجموع 49 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب ظرفیت کل مخازن سدهای کشور، 46 درصد پرشدگی گزارش شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر