روی خط خبر

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۰۵

دستور دولتی تدوین برنامه ۱۰ ساله صنعت سنگ

گروه معدن بعد از مناقشاتی که سر وضع عوارض صادرات سنگ به وجود آمد، نایب‌رییس انجمن سنگ ایران از دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تدوین برنامه ۱۰ ساله سنگ بعد از جلسه با این انجمن خبر داد. احمد شریفی اظهار کرد: یکی از مواردی که به عنوان معضلات این صنعت که حاصل یک سوءتفاهم بود، وضع عوارض غیرمنطقی برای صادرات سنگ بلوک است که اعضای انجمن قریب به اتفاق با حذف این عوارض جهت بهبود وضعیت این صنعت اظهار موافقت کرده و راه‌کارهایی را تحت این عنوان مطرح کردند. در همین راستا، نامه مفصلی از وضعیت سنگ در حوزه معدن و استخراج و فرآوری در اختیار وزیر قرار گرفت که راهکارهایی در آن برای بهبود وضعیت این صنعت پیشنهاد شد. وی گفت: در حال حاضر متوسط سرمایه‌گذاری در ایران ۷۰۰ میلیون تومان است درحالی‌که باید این مقدار بر اساس استانداردها 5/۲ تا 3 میلیارد تومان باشد.


نرخ خرید تضمینی برنج برای سال 96 اعلام شد

گروه صنعت کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد، نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم ارقام مختلف پرمصرف برنج را برای سال ۹۶، ۲۸۶۰ تا ۳۸۴۰ تومان تعیین کرد که با تصویب نهایی به‌زودی ابلاغ می‌شود. قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم ارقام مختلف پرمصرف برنج برای سال زراعی 96-95 به نرخ 2860 تا 3840 تومان، توسط کمیسیون تخصصی تعیین شورای اقتصاد تعیین شد که در صورت تصویب نهایی توسط این شورا به بخش کشاورزی ابلاغ می‌شود. قیمت خرید تضمینی برنج در سال زراعی گذشته 2625 تومان تا 3680 تومان بود که با مقایسه این نرخ‌ها با قیمت سال زراعی جاری مشاهده می‌شود که این کمیسیون افزایش اندک «160 تومان» و «235 تومان» را در هر کیلوگرم در نظر گرفته است.


تعویق تعرفه‌های جدید ترجیحی ایران و ترکیه

ایسنا دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد که به دلیل برخی مسائل سیاسی پیش آمده در ترکیه و افت ارزش لیر، تعرفه‌های ترجیحی جدیدی که قرار بود بین ایران و ترکیه برقرار شود به تعویق خواهد افتاد. سیدجلال ابراهیمی گفت: اخیرا قرار بود در نشستی با حضور معاون اول رییس‌جمهور و بعضی مسوولان اقتصادی ترکیه، کمیسیون تجارت ترجیحی تشکیل شود و بخشی از اقلام و اجناس جدید در لیست تعرفه‌های ترجیحی گنجانده شود که این اقدام به تعویق افتاده است. وی افزود: ترکیه برای واردات این محصولات به کشورهایی مثل چین و روسیه امتیازاتی در تعرفه‌ها می‌دهد، در حالی که این تعرفه‌ها را برای ایران در نظر نمی‌گیرد. نمی‌توان صرفا با صادرات خیار، خرما و خربزه به ترکیه به سقف و هدف تعیین‌شده تجاری ۳۰ میلیارد دلاری با ترکیه رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر