اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۰۳

اظهارات وزیر امور خارجه در یک موضوع بوده و نه تمام برجام

ماجرای حاشیه‌سازی‌های برخی نمایندگان اصولگرا درباره اظهارات ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، سرانجام پای رییس مجلس را نیز به میان این منازعه رسانه‌یی کشاند. رییس مجلس دهم در پاسخ به تذکر نماینده میمه و شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه از موضوعات مطرح شده درباره یک موضوع اعلام نظر کرد و نه تمام برجام.

به گزارش ایرنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در نشست نوبت عصر دیروز مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه کشور در تذکر ماده 69 آیین‌نامه داخلی و با اشاره به انتشار فایل صوتی سخنان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: درباره مطالب پیش آمده، پیشنهاد بنده این است که نوار را در صحن علنی مجلس پخش کنید تا نمایندگان شنیده و خودشان بتوانند به‌راحتی قضاوت کنند.

نماینده شاهین‌شهر و میمه در مجلس افزود: آنچه ما شنیدیم، نشان می‌دهد مطالب کریمی‌قدوسی درست است و اینکه بگویند این سخنان محرمانه است، با همین گفتن کلمات محرمانه بوده که در بسیاری از مواقع منافع کشور به خطر افتاده است.

علی لاریجانی نیز در پاسخ به تذکر نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: اولا که نوبت شما برای اعلام موافقت با الحاقیه به ماده 31 برنامه بود و این بحث را ادامه ندهید.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر امور خارجه از موضوعات مطرح شده درباره یک موضوع اعلام‌نظر کرد و نه تمام برجام، ادامه داد: آقای نعمتی توضیح داد که وزیر امور خارجه از موضوعات مطرح شده درباره یک موضوع اعلام‌نظر کرد و تنها بحث محرمانه بودن صحبت‌ها نبوده است.


جبهه یکتا و یاران انقلاب از سوی

وزارت کشور به رسمیت شناخته نشد

محمد‌امین رضازاده، مدیرکل سیاسی وزارت کشور در مورد فعالیت‌های انتخاباتی که از سوی برخی جریان‌ها و جبهه‌ها مانند یکتا و یاران انقلاب برگزار می‌شود، گفت: جبهه یکتا و یاران انقلاب تاکنون هیچ درخواست رسمی به وزارت کشور برای تشکیل جبهه نداده‌اند.

او در پاسخ به این سوال که این دو جبهه با وجود نداشتن مجوز فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: زمان فعالیت و تبلیغات انتخاباتی فرا نرسیده است، اینگونه رفتار‌ها زمان خودش را دارد. هیچ حزب یا گروهی با وجود مجوز هم نباید فعالیت انتخاباتی داشته باشد. وی تاکید کرد: این دو جبهه هم درخواستی ارائه نکرده‌اند تا ما آنها را به رسمیت بشناسیم.

به گزارش ایلنا، مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: هر عملکردی باید در چارچوب قوانین و مقررات صورت بگیرد و مسیر قانونی خود را طی کند. گرفتن مجوز برای فعالیت‌های حزبی دشوار نیست، احزاب و گروه‌های مختلف می‌توانند درخواست تشکیل جبهه را به وزارت کشور ارائه کنند و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیز به آنها کمک خواهد کرد.

وی افزود: همه ما ملزم هستیم در چارچوب قوانین و مقررات کشور فعالیت‌های شناسنامه‌دار انجام بدهیم، طبیعی است وقتی جریان سیاسی مجوز نداشته باشد، پاسخگو هم نخواهد بود.

رضازاده در ادامه به شرایط درخواست تشکیل جبهه در ماه‌های منتهی به انتخابات اشاره کرد و گفت: تشکیل جبهه آسان‌تر از حزب است، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب شرایط و مکانیسم راحت‌تری را برای آن در نظر گرفته که می‌توانند به سهولت آن را تشکیل دهند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور همچنین یادآور شد: باتوجه به ماهیت جبهه که دایمی نیست اگر جریانی می‌خواهد تشکیل جبهه دایمی بدهد، باید در خواست خود را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارائه کند. در خاتمه خاطرنشان کرد: ما از فعالیت همه سلایق و جریان‌های سیاسی استقبال می‌کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر