چگونگی برنامه‌ریزی برای جذب توریست

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۴۷۳


دوران پسابرجام زمان طلایی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت گردشگری به شمار می‌رود. خوشبختانه طی ده‌های اخیر ما شاهد رشد و توسعه این صنعت در کشورهای جهان هستیم این موضوع درحالی است که ایران از بهره‌گیری و پیاده‌سازی این صنعت در کشور نسبت به سایر رقبا همچون ترکیه و دوبی جا مانده است. حال با رقم خوردن دوران برجام باید درصدد ارائه اقدام‌های مهم در راستای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار در این راستا باشیم. یکی از اقدام‌های قابل ملاحظه دولت تدبیر وامید رقم زدن برجام بود که این موضوع باعث شد که بسیاری از هیات‌های اقتصادی و تجاری به کشورمان ورودپیدا کنند و از نزدیک درباره شرایط اجتماعی، اقتصادی و... آگاه شوند. همچنین به واسطه اجرای برجام هم ما شاهد سفرهای گردشی برخی از این هیات‌های تجاری بودیم. درواقع، با ورود برخی هیات‌های اروپایی، آنها هم از ارتقای بخش صنعت گردشگری ایران و اعزام سرمایه‌گذار در این راستا استقبال کردند. درحال حاضر ما در حال گذراندن دوران طلایی هستیم و باید در این فصل تازه ارتباطات، توسعه صنایع دارای مزیت را همچون گردشگری و صنایع‌دستی کلید زد. برای محقق شدن رشد اقتصادی و رونق صنایع گردشگری و صنایع دستی هم دولتمردان باید درصدد تامین زیرساخت‌ها برای احیای صنعت گردشگری ایران باشند. از سوی دیگر در این بازه زمانی و باتوجه به گسترش بی‌سابقه صنعت گردشگری شاهد هجوم سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این صنعت هستیم، این رویکرد چهره جهانی پیدا کرده و سبب به وجود آمدن فرصت‌های بی‌شمار در موضوع‌ها و حیطه‌های مختلف گردشگری شده است.

همچنین در شرایط کنونی ما شاهد تدوین برنامه‌هایی برای تحقق رشد 8درصدی اقتصاد هستیم؛ این موضوع درحالی است که با نگاه و توجه به صنعت گردشگری بی‌شک می‌توانیم به سمت رشد وتوسعه اقتصاد گام ‌برداریم. بسیاری از کشورها با مطالعات دقیق فرصت‌ها و امکان‌سنجی آنها در پی جذب سرمایه‌گذار و توسعه زیرساخت‌های گردشگری خود هستند ما هم باید نقاط قوت و ضعف را در راستای صنعت گردشگری دریابیم و درصدد جذب گردشگر و سرمایه‌گذار خارجی باشیم. به واقع، باید با برنامه راهبردی برای توسعه این صنعت گام‌برداریم تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها و تشویق برای ورود سرمایه‌گذاران بتوانیم گوی رقابت را از کشورهای همسایه برباییم. البته تبلیغات صحیح و سعی در نشان دادن چهره صلح جهانی برای معرفی فرهنگ و آداب ایرانی از جمله اقداماتی است که در دوران برجام باید به‌کار‌گیریم. به واقع تبلیغات صحیح و با تدوین محتوای کارشناسی شده از راهکارهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذار و به حداقل رساندن ریسک در این صنعت به شمار می‌رود که در این بازه زمانی نقش تشکل‌هایی همچون اتاق بازرگانی و دولتمردان در راستای رونق بلندمدت این صنعت بسیار ضروری و حیاتی است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر