1266 میلیارد تومان تسهیلات بانک صنعت و معدن در طرح رونق تولید

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۲۰

گروه بانک وبیمه

علی‏اشرف افخمی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: بانک صنعت و معدن در قالب طرح رونق تولید صنایع کوچک و متوسط مبلغ 1266میلیارد تومان به ٩٥٦واحد صنعتی نیمه‏تمام پرداخت کرده است. به گزارش «تعادل» وی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی سخن می‏گفت، افزود: بانک صنعت و معدن در تامین مالی واحدهای صنعتی در قالب طرح رونق تولید رتبه سوم را بین بانک‌های کشور کسب کرده است که با توجه به سایز و تعداد شعب رتبه ممتازی محسوب می‌شود. وی در ادامه از انعقاد قرارداد عاملیت ریالی برای پرداخت مبلغ 500 میلیارد تومان تسهیلات به صنایع و انعقاد قرارداد عاملیت ریالی برای پرداخت 200میلیارد تومان تسهیلات به مناطق کمتر برخوردار در سال ٩٣ با صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: در سال ٩٤ این بانک قرارداد مبلغ ٤هزار و ٧٤٠میلیون دلار برای ٢٢٤طرح صنعتی را با صندوق توسعه ملی منعقد ساخته، مبلغ ٤هزار و ١٨میلیون دلار را برای ٣٤١طرح گشایش اعتبار کرده که تاکنون مبلغ ٢هزار و ٢٥میلیون دلار را به ١٣٤طرح صنعتی پرداخت کرده است. وی در مقایسه عملکرد بانک در مقایسه با سایر بانک‌ها گفت: بانک صنعت و معدن ١٧درصد از مانده کل تسهیلات و ١/١درصد از مانده سپرده‎‏ها را در بانک‌های دولتی کشور به خود اختصاص داده و این درحالی است که در این میان از آمار کل شبکه بانکی تنها ٦/٠درصد از کارکنان و ٤/٠درصد از تعداد شعب را در اختیار دارد. افخمی تصریح کرد: ٥ بانک توسعه‏یی با دارا بودن سهمی کمتر از ١٨درصد از سپرده‌های بانک‌های دولتی و خصوصی شده نزدیک به ٣٤درصد از میزان تسهیلات اعطایی را به خود اختصاص داده‏اند. مدیرعامل بانک صنعت و معدن سرمایه این بانک را در پایان سال ١٣٨٦ حدود 2072میلیارد تومان و در پایان سال ١٣٩٠ حدود 2177میلیارد تومان و درحال حاضر 396میلیارد تومان بیان کرده و افزود: افزایش سرمایه سال‌های ٩٤و ٩٥ از محل تجدید ارزیابی‏ها بوده و منابع نقدی یا پول تازه(Fresh Money) وارد سرمایه بانک نشده است. وی بیان کرد: تعداد کل شعب بانک صنعت و معدن در کشور به ٦٠ شعبه می‏رسد که از آن میان ٦ شعبه در استان تهران، ٥٢ شعبه در شهرستان‌ها و ٢ شعبه در مناطق آزاد قرار دارند و این درحالی است که تعداد شعب در سال گذشته به ٧٠ شعبه می‏رسید که با توجه به بررسی‏‏های اقتصادی انجام‏ شده و در راستای افزایش بهره‏وری تعداد ١٠شعبه طی سال ١٣٩٤ در شعب دیگر ادغام شدند. مدیرعامل بانک صنعت و معدن مجموع تسهیلات جاری و غیرجاری این بانک در سال گذشته را حدود ٣٢هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم تسهیلات جاری در این میان حدود 29هزار و 400میلیارد تومان شامل عقودی نظیر مشارکت مدنی، جعاله، فروش اقساطی و... بوده است. این مدیر بانکی گفت بانک صنعت و معدن در سال گذشته حدود 19هزار و 100میلیارد تومان برای ٣هزار و ٥٠ طرح مصوب کرده که از رقم یاد شده مبلغ 7700میلیارد تومان را برای ٢هزار و ٩٢٥طرح به مرحله قرارداد رسانده و مبلغ 8163 میلیارد تومان پرداخت کرده است. وی همچنین از مبلغ 4490میلیارد تومان وصولی در سال ١٣٩٤ توسط این بانک خبر داد.

افخمی در ادامه گفت: در سال ١٣٩٤ نسبت مانده کل تسهیلات اعطایی توسط بانک صنعت و معدن به کل سپرده‌ها حدود ٤٢٩درصد، دارایی‏های درآمدزا به کل دارایی‏ها ٨٧ درصد و مطالبات غیرجاری به کل مطالبات حدود ٨ درصد بوده است.

وی بیان کرد: در س ال ٩٤ تعداد طرح‌هایی که با استفاده از تسهیلات بانک صنعت و معدن در کشور به بهره‎برداری رسیدند به ١٢٠طرح می‏رسد که با استفاده از 1245میلیارد تومان تسهیلات برای ١٢هزار و ٥٥ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‏اند. وی از میان طرح‌های به بهره‏وری رسیده بانک صنعت و معدن نمونه‌های را ذکر کرد که می‌توان به موار ذیل اشاره کرد: شرکت آرتاپان، تولیدکننده ٨٤ هزار متر مکعب MDF خام در سال که با ٢/١١میلیون یورو تسهیلات ارزی و ٧میلیارد ریال تسهیلات داخلی مصوب برای ١٣٧نفر اشتغال ایجاد کرده است، شرکت تولید ایستگاهی نیرو واحد(تانیر) که در سال ٤٣مگاوات برق تولید می‌کند و با بهره‏مندی از ٨/١٩میلیون یورو تامین مالی بانک ٧٤شغل مستقیم ایجاد کرده است. شرکت پلی‏رزین: این شرکت در هر سال ١٦هزار تن انواع رزین‏های جامد و مایع تولید می‌کند و با دریافت ٥ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ٤میلیارد ریال تسهیلات داخلی ١١٧ نفر را از اشتغال برخوردار کرده است. صنایع پلی استایرن انبساطی سهند: این شرکت ٢٤میلیون دلار تسهیلات ارزی و 8.3 میلیارد ریال تسهیلات داخلی از بانک صنعت و معدن دریافت کرده و سالانه حدود ٥٤ هزار تن گرانول پلی استایرن انبساطی تولید می‌کند و برای ١٤٨نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر