تاکتیک‌های جدید داعش برای حمله به اروپا

۱۳۹۵/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۰۵۸

گروه جهان| مرکز مقابله با تروریسم پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) در گزارش اخیر خود موسوم به «تغییرات در نحوه عملکرد داعش» اعلام کرد، درحالی‌که داعش در خاورمیانه شکست‌هایی را تجربه می‌کند، الگوی حملات اخیر تروریستی این گروه در اروپا حاکی از این مساله است که تاکتیک‌های جدیدی را برای حملات در غرب تدارک دیده است.

به گزارش ایسنا، یوروپل در گزارش خود ارزیابی جدیدی در مورد تهدیدهای این گروه تروریستی در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر کرده و بر همین اساس از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته است تا تدابیر جدی‌تری را برای مقابله با تهدیدهای تروریستی داعش در نظر بگیرند. اتحادیه اروپا اخیرا با چندین مورد از تهدیدهای تروریستی و حملات داعش مواجه بوده که حملات توسط تروریست‌های مستقل، حملات مستقیم توسط داعش و افراد تحت تاثیر این گروه، استفاده از مواد منفجره و سلاح خودکار، همچنین تسلیحات و خودروهای زرهی را شامل می‌شود و به همین دلیل، یوروپل از کشورهای عضو اتحادیه خواست تا تدابیر امنیتی شدیدتری برای مقابله با این تهدیدها در نظر بگیرند. راب وینوارت، مدیر یوروپل گفت: «در دو سال گذشته، کشورهای اروپایی شاهد وسعت حملات تروریست‌های افراطی بوده‌اند که در مواردی تلفات سنگینی بر جای گذاشته است. این حملات باعث همکاری نزدیک بین تشکیلات اطلاعاتی و پلیس کشورهای مختلف عضو اتحادیه و هماهنگی آنها با نهادهای مشابه ملی و بین‌المللی شده است که نتیجه آن، موفقیت در کاهش چنین حملاتی بود.»

یوروپل در گزارش اخیر خود همچنین اعلام کرد که تهدیدهای داعش در اروپا همچنان شدید و زیاد است و تنها راه برای مقابله با آن همکاری‌های بیشتر است. ژیل دو کرشوف، هماهنگ‌کننده مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا، گفت: «ما باید هوشیار باشیم، چراکه داعش تهدیدی برای کشورهای ماست و در سال‌های آینده هم با تهدید ناشی از بازگشت تروریست‌های خارجی به کشورهای‌شان روبه‌رو خواهیم بود. این افراد می‌توانند از سلاح و مواد منفجره استفاده کنند و ایدئولوژی افراطی دارند. واکنش موثر در مقابله با آنها، رویکردی جامع و اقدامی طولانی‌مدت است. مسوولیت اولیه برای مقابله با آنها نیز بر عهده کشورهای عضو است. اتحادیه اروپا و آژانس‌هایی نظیر یوروپل می‌توانند نقش حمایتی ایفا کنند و در واکنش هر کشوری به این تهدیدها کمک‌کننده باشند.»

گزارش اخیر یوروپل همچنین بررسی جامع تغییرات در شیوه عملیاتی داعش را شامل می‌شود که براساس آن، باید انتظار داشت که افراد وابسته یا تحت تاثیر این گروه تروریستی به تلاش‌های بیشتری برای اجرای حملات انفرادی و گروهی در کشورهای اروپایی دست بزنند. در حال حاضر، نهادهای اطلاعاتی معتقدند ده‌ها نفر از پیروان داعش با توانایی اقدامات تروریستی در کشورهای اروپایی حضور دارند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر