رونق 400درصدی فروش آثار «کوهن»

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۸۵۴


پس از انتشار خبر درگذشت «لئونارد کوهن»، استقبال از کارهای این خواننده و ترانه‌سرا به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و حالا این رقم به ۴۰۰درصد رسیده است. طبق گزارش‌ها، لئونارد کوهن خواننده، ترانه‌سرا، شاعر و رمان‌نویس کانادایی روز هفتم نوامبر از دنیا رفت و خبر درگذشتش با سه روز تاخیر منتشر شد. کارهای او که از تاثیرگذارترین موسیقی‌دانان سه دهه گذشته محسوب می‌شود، طی هفته‌های پس از درگذشتش با استقبال کم‌نظیر هوادارانش روبه‌رو شد و فروش آنها تاکنون ۴۰۰درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته اعلام شد ترانه «هله‌لویا»ی او به فهرست برترین ترانه‌های تک امریکا برگشته و رتبه آن در جدول آهنگ‌های راک سایت «بیلبورد» به مقام بیستم ارتقا پیدا کرده است. مجموعه‌یی از ترانه‌های او تا سال ۲۰۰۲، در جایگاه سیزدهم سایت «بیلبورد» قرار گرفته و آخرین آلبوم او «تو تاریک‌ترش می‌خواهی»، با افزایش ۱۹۷درصدی فروش، به رتبه هفتم ارتقا پیدا کرده است.

در کل، فروش آلبوم‌ها و ترانه‌های «کوهن» تا روز ۱۷نوامبر، ‌۴۰۷درصد افزایش پیدا کرده و طی یک هفته گذشته ۱۸میلیون و ۴۵۰هزار نسخه از آنها خریداری شده است. در انگلستان نیز آلبوم «تو تاریک‌ترش می‌خواهی» تا رتبه چهارم جدول پرفروش‌ترین‌های موسیقی‌، بالا آمده است. این در حالی است که این کار در هفته پیش از آن جایگاه بیست‌ودوم را اشغال کرده بود.

لئونارد کوهن تا قبل از انتشار آلبوم اول خود، به‌عنوان شاعر و نویسنده شناخته شده بود. کوهن در سال ۲۰۱۱ میلادی به‌خاطر آنکه مجموعه آثارش بر سه نسل در سراسر جهان تاثیر گذاشته است، برنده یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیا شد. او با ترانه‌هایی از جمله «تا انتهای عشق با من برقص»، «سوزان»، «هله‌لویا» و «بدرود ماریان» به شهرتی جهانی دست یافت. آلبوم «من مرد تو هستم» در سال ۱۹۸۸ از نظر تجاری موفق‌ترین آلبوم او شناخته شد. این خواننده در مراسم اعطای جوایز موسیقی «گرمی» سال ۲۰۱۰ در لس‌آنجلس جایزه یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر