توثیق سهام در بانک‌ها روش ناکارآمد تامین مالی

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۱۰

مدیرعامل بورس تهران گفت: با اصلاح دستورالعمل پذیرش که با همکاری سازمان بورس و شرکت بورس صورت گرفته از این پس فرآیند پذیرش شرکت‌های بورسی سریع‌تر و آسان‌تر انجام خواهد شد.

مدیرعامل بورس و اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: از 40پرونده درخواست پذیرش، هم‌اکنون سهام 10شرکت جدید برای ورود به بورس و اوراق بهادار تهران مورد موافقت هیات پذیرش بورس قرار گرفته و از این تعداد سهام شرکت‌هایی همچون دارویی برکت، نفت جی یا تامین سرمایه امید برای عرضه اولیه سهام در بورس اوراق بهادار تهران مشکلی نخواهند داشت. قالیباف‌اصل دلیل کند شدن روند عرضه‌های اولیه سهام در ماه‌های اخیر را تصویب نهایی دستورالعمل جدید پذیرش ناشران بورسی عنوان کرد و افزود: با اصلاح دستورالعمل پذیرش که با همکاری سازمان بورس و شرکت بورس صورت گرفته از این پس فرآیند پذیرش شرکت‌های بورسی سریع‌تر و آسان‌تر انجام خواهد شد.

وی تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی در بازار سرمایه را هدف اصلی بورس تهران عنوان کرد و افزود: باید فرآیند بنگاهداری و فعالیت‌های اقتصادی از طریق تامین مالی در بازار سرمایه تسهیل شود در عین حال توسعه ابزارهای بدهی مختلف ازجمله اوراق منفعت می‌تواند برای برخی شرکت‌ها در بازار سرمایه به‌کار گرفته شود.

این مقام مسوول با اشاره به اقدام برخی شرکت‌ها برای دریافت تسهیلات بانکی از طریق توثیق سهام گفت: وقتی بنگاه اقتصادی برای تامین سرمایه در گردش خود اقدام به تامین مالی از روش مذکور می‌کند اما در مقابل از بازپرداخت این تسهیلات در موعد سررسید باز می‌ماند درنهایت بانک مجبور به عرضه سهام در بازار می‌شود این درحالی است که با توسعه ابزارهای بدهی و مالی در بازار سهام ضمن پوشش ریسک سرمایه در گردش بنگاه‌ها از روش آسان‌تر و امن‌تری می‌توان این منابع را تهیه کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر