پیک برگشت زائران تا 5 آذر

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۵۶۵

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از یک‌هزار مجوز پرواز ویژه ایام اربعین حسینی به مقصد عراق خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، مرتضی دهقان با بیان اینکه عملیات پروازهای اربعین حسینی امسال از 22 آبان ماه آغاز شد و تا 6 آذرماه ادامه دارد، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری در راستای لزوم برنامه‌ریزی و هماهنگی پروازهای عتبات عالیات در این ایام با تشکیل جلسات متعدد با انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی و مدیران بازرگانی آن شرکت‌ها دستورالعمل ابلاغی نرخ فروش بلیت پروازهای نجف اشرف و بغداد را در ایام اربعین اعلام کرد. وی اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری برای این ایام در مجموع یک‌هزار و 15 مجوز پرواز صادر کرد که از این تعداد 830مجوز پرواز برنامه‌یی و فوق‌العاده برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و 185مجوز برنامه‌یی و فوق‌العاده پرواز برای شرکت‌های هواپیمایی عراقی به مقصد نجف و بغداد بوده است.

در رویدادی دیگر علی کاظمی‌منش، مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینکه از روز ۱۷ آبان‌ماه تا شب گذشته ۴۲هزار زائر از تهران به خرمشهر جابه‌جا شدند، از فروش ۳۴هزار بلیت قطار خرمشهر تا تهران خبر داد و گفت: این قطار تا ۲ روز آینده کماکان صندلی خالی دارد.

به گزارش فارس، کاظمی‌منش درباره آخرین تمهیدات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای جابه‌جایی زوار اربعین اظهار کرد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اختصاص قطارهای رایگان بین مرز شلمچه تا خرمشهر از روز ۱۷ آبان‌ماه امسال تا ساعت ۲۴ روز گذشته ۸۵هزار زائر را با ۳۵۴رام قطار بین خرمشهر و شلمچه به صورت رایگان جابه‌جا کرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم از امروز تا پایان ۵ آذرماه که پیک برگشت زائران محسوب می‌شود، ۴۲ هزار نفر زائر از شلمچه تا خرمشهر با قطارهای رایگان جابه‌جا شوند.

در همین حال، رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با اشاره به عدم افزایش قیمت بلیت بازگشت از پایانه‌های مرزی گفت: تمام ناوگان اتوبوسرانی بین شهری برای برگشت زائران اربعین حسینی بسیج شده است.

به گزارش مهر، احمدرضا عامری با اعلام این خبر افزود: قیمت بلیت برگشت از پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چزابه نسبت به نرخ بلیت رفت تغییری نکرده است و بلیت اتوبوس با همان قیمت رفت عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به حجم بالای زائران اربعین، تمام توان ناوگان حمل و نقل عمومی برای بازگشت زائران اربعین حسینی بسیج شده و حجم گسترده‌یی از اتوبوس‌های بین شهری به سمت پایانه‌های مرزی در حرکت هستند.

عامری اظهار کرد: نمایندگان تشکل‌های صنفی، ستاد اربعین و همچنین استانداری‌ها در پایانه‌های مرزی حضور دارند تا به تخلفات انجام شده در زمینه قیمت و نحوه ارائه بلیت رسیدگی کنند و گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که تعداد تخلفات نسبت به حجم ترددها ناچیز بوده است.

وی درباره راهکارهای ارائه شده برای کاهش ترافیک در مرز مهران گفت: با توجه به تردد بیشتر زائران در مرز مهران پیشنهاد می‌شود که مسوولان با ارائه امتیازاتی به استفاده‌کنندگان از مرز چزابه و شلمچه، انگیزه زائران را در این زمینه افزایش دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر