تسریع در رسیدگی به پرونده املاک نجومی

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۳۱

«تسریع در رسیدگی به پرونده املاک نجومی شهرداری تهران» و «ماجرای محکومیت یکی از قضات دستگاه جزایی به 5سال حبس» از جمله موضوعاتی بودند که در نشست روز گذشته سخنگوی قوه‌قضاییه با خبرنگاران ابعاد و زوایای آن تشریح شد. موضوعاتی که طی هفته‌های اخیر سر و صدای بسیاری را در سطح رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده بود و مردم منتظر اقدامات عملیاتی دستگاه قضا درباره آن بودند. در پاسخ به همین مطالبات عمومی است که رییس قوه قضاییه از دادستان کل کشور می‌خواهد که روند رسیدگی به این پرونده را هرچه سریع‌تر آغاز و اطلاع‌رسانی کند. اژه‌ای در واکنش به پرسش‌های متعدد خبرنگاران درباره سرانجام پرونده املاک نجومی گفت: «از آقای جعفری‌دولت‌آبادی می‌خواهیم رسیدگی به پرونده شهرداری را تسریع کند و در صورتی که هر فرد و شخصیتی جرم مرتکب شده بود با ضوابط قانونی به آن رسیدگی شود.» سخنگوی دستگاه قضا همچنین در راستای حساسیت‌های این دستگاه در برخورد با تخلفات قضات از محکومیت5ساله یکی از قضات قوه قضاییه به حبس خبر داد. نتایج انتخابات امریکا، بازداشت کارمندان اداره جمع‌آوری اموال توقیفی، پرونده پزشک تبریزی، آخرین اخبار پرونده زنجانی و... دیگر موضوعاتی بودند که اژه‌ای آخرین اطلاعات و اخبار آنها را با خبرنگاران در میان گذاشت.


بازداشت 3 نفر از کارمندان اموال توقیفی

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در صدوچهارمین نشست خود با اشاره به بحث واگذاری املاک نجومی در شهرداری تهران گفت: پس از اینکه بازرسی کل کشور به پرونده ورود کرد، زمانی که گزارش این دستگاه تمام نشده بود گزارشی منتشر شد که انتشار اسناد محرمانه جرم تلقی می‌شود و برخی به این مساله انتقاد داشتند که چرا فردی را که از ستاد پرده‌برداری کرده با او برخورد شده است که باید گفت با افشای ستاد برخورد نشده است بلکه با انتشار سند محرمانه برخورد کرده‌ایم. سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: مساله شهرداری در حال بررسی است و دادستان کل کشور موظف است که این کار را دنبال کند و گزارش خود را ارائه داده است. از دادستان کل کشور تقاضا داریم در مواردی که جرم واقع شده بدون هیچ اغماض و با دقت و سرعت بیشتری رسیدگی شود. اژه‌ای در ادامه افزود: در این مدت سه نفر از کارمندان اداره جمع‌آوری اموال توقیفی بازداشت شدند و احتمال تعقیب افراد دیگری هم در این پرونده وجود دارد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در این مدت یک قاضی محکوم به پنج سال حبس جزای نقدی، بیست ضربه شلاق و انفصال از خدمات دولتی شده است، گفت: همچنین یک کارمند تامین اجتماعی هم به یک‌سال حبس و انفصال و جزای نقدی و شلاق محکوم شد، ضمن اینکه یک قاضی تحت تعقیب قرار دارد، همچنین یک نفر از محیط زیست هم تحت تعقیب قرار گرفت. اژه‌ای با اشاره به پرونده پزشک تبریزی گفت: خود این پزشک اعتراف کرده غذا را خریده است. مواردی هم رخ داد که به اتهام قتل بازداشت شد. چند مطلب مورد شک بود که اول گفتند غذای نذری بود بعد معلوم شد، نذری نبوده و پزشک دروغ گفته بود تا الان چیزی مبنی بر عدم سلامت روانپزشک اثبات نشده است.


آخرین اخبار پرونده زنجانی

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحبت کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی گفت: اگر کسی می‌خواهد وثیقه‌یی برای پرونده بابک زنجانی ارائه دهد باید به قوه قضاییه مراجعه کند و اگر قصد پرداخت بدهی را دارد، می‌تواند به قوه قضاییه و وزارت نفت مراجعه کند اما تاکنون پول نقد و ملک به میزان آنچه در پرونده لحاظ شده ارائه نشده است. سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با اینکه آیت‌الله آملی‌لاریجانی صحبت‌هایی در مورد برخورد با روزنامه‌ها داشته‌اند منظور او از فشارها چیست و مخاطب آن چه کسی بوده، گفت: مخاطب هر کسی می‌تواند باشد و خود می‌توانیم مصداق آن را پیدا کنیم. اژه‌ای در رابطه با آخرین وضعیت پرونده شهین‌دخت مولاوردی گفت: حکمی برای ایشان صادر شده که قابل اعتراض است و مجازات اعمال شده به جزای نقدی تبدیل شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر