روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۷۴۳

رییس‌جمهوری، درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر شجونی را تسلیت گفت- پایگاه اطلاع رسانی دولت|رییس‌جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر شجونی، از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

عربستان در حال از دست دادن قدرتش در برابر ایران است- ایسنا| پایگاه خبری المانیتور در گزارشی نوشت: عربستان سعودی درحال از دست دادن نفوذش در منطقه «هلال حاصلخیز» در برابر رقیبش ایران است که تا حد زیادی ناشی از ضعف ظرفیت‌های عربستان است. در ادامه این گزارش با اشاره به بحران سوریه آمده است: ورود ایران، حزب‌الله و روسیه برای کمک به دولت سوریه اهداف سعودی‌ها را در این کشور بی‌نتیجه گذاشت. اسد اکنون در مقایسه با یک سال گذشته جایگاه محکم‌تری دارد و بیش از پیش به ایران و حزب‌الله وابسته است.

رایزنی دیپلمات‌های ایران و استرالیا- ایرنا| ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به کانبرا با وزیر امور خارجه و همتای استرالیایی به طور جداگانه دیدار و در مورد راه‌های توسعه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و مسائل و تحولات منطقه‌یی گفت‌وگو کرد. وی اعلام کرد که در دیدار با «جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه و «ریک ولز» معاون وزارت امور خارجه استرالیا مسائل مورد علاقه ازجمله توسعه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی، مقابله با تروریسم، همکاری‌های دانشگاهی، وضعیت پناهجویان و تحولات منطقه‌یی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی گفت که در این دو نشست بر توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور و برداشتن موانع ازجمله موانع بانکی برای افزایش مناسبات تجار و بازرگانان و مبادلات دو طرف تاکید شد.

خواب تجزیه سوریه و عراق تعبیر نخواهد شد- ایرنا| علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل روز گذشته در دیدار با فیصل مقداد قائم، مقام وزارت خارجه سوریه با اشاره به اینکه هدف دشمنان تجزیه عراق و سوریه است، گفت: این خواب و توهم آنها تعبیر نخواهد شد. وی افزود: اگر این دو کشور به کشورهای کوچک تقسیم شوند، آنها (دشمنان) می‌توانند راحت‌تر بر کشورهای منطقه تسلط پیدا کنند و دیگر این مقاومت جانانه که وجود دارد، نخواهد بود.

ویزای معتبر، شرط ورود زائران اربعین به عراق- صدا و سیما| سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی شرط ورود به کشور عراق را داشتن گذرنامه و روادید معتبر دانست و گفت: اگر زائران گذرنامه را در دست داشته باشند در کمترین زمان ممکن با مراجعه به ایستگاه کنترل گذرنامه، عملیات دادن مهر و برگه خروج (روادید) آنان انجام می‌شود. وی همچنین گفت: قرارگاه اربعین در پایانه‌های مرزی مهران، چزابه و شلمچه آغاز به کار کرده و با رصد و پایش در جاده‌ها و پایانه‌های مرزی همچنین اطراف مرزها با ایجاد امنیت در کمترین زمان ممکن عملیات خروج زائران انجام می‌شود.

ایران باید شریک اقتصادی بزرگ سوئد شود- تسنیم| هلنا سانگلند، سفیر سوئد در تهران در گفت‌وگویی روابط دو کشور را فراتر از مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: هم‌اکنون ارتباط وسیعی بین مردم ایران و سوئد وجود دارد. وی تاکید دارد که ایران بزرگ‌ترین شریک تجاری سوئد در گذشته و پیش از تحریم‌ها بوده است و باید سطح آتی روابط حتی فراتر از آن دوره برود.

محکومیت 2 متهم دیگر پرونده تعرض به سفارت عربستان به حبس- ایسنا| محمد نریمانی، وکیل‌مدافع دو نفر دیگر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان از ابلاغ حکم پرونده موکلانش خبر داد. وی اظهار کرد: یکی از موکلانم به 6 ماه حبس و موکل دیگرم به 91روز حبس تعلیقی محکوم شده است. شعبانی با بیان اینکه به حکم صادره اعتراض می‌کنم، تصریح کرد: برخی از متهمان این پرونده به 6 ماه حبس و برخی دیگر به 3ماه حبس محکوم شده‌اند و برخی نیز تبرئه شده‌اند.

تاکید بر اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی-ایرنا| رییس‌جمهوری در دیدارهای جداگانه با استانداران سمنان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بر ضرورت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید تاکید کرد. محمدرضا خباز، محمدرضا صالحی و سیدعلی‌اکبر پرویزی، روز گذشته در دیدار با رییس‌جمهور گزارشی از اقدامات و عملکرد سه ساله استان و تصمیمات اتخاذ شده در روند اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌ها و مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به این استان‌ها ارائه کردند.

تعرفه‌های انتخابات 96 به تایید شورای نگهبان رسیده است-ایسنا|قائم مقام وزیر کشور گفت: طبق جدول زمان‌بندی انتخابات اکنون باید صندوق‌های انتخابات را آماده کنیم. محمدحسین مقیمی اظهار کرد: ما برای برگزاری انتخابات سال 96 طبق جدول زمان‌بندی خود حرکت می‌کنیم که باید در این مقطع نمونه تعرفه‌های انتخابات را به شورای نگهبان ارسال می‌کردیم که این کار را انجام دادیم که فکر می‌کنم این تعرفه‌ها به تایید شورای نگهبان رسیده است. وی خاطرنشان کرد: پس از این باید تعرفه‌ها را چاپ کنیم، دفتر انتخابات وزارت کشور نیز تمام اقدامات خود را طبق برنامه زمان‌بندی شده، انجام می‌دهد.

اتاق فکرهای پنهان از ابتدای دولت در حال تخریب است- ایلنا| وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع خود در تالار وحدت گفت: اتاق‌های فکر پنهان از ابتدای دولت یازدهم برای تخریب دولت فعالیت کردند و بعد این اتاق‌ها به اتاق عملیات تبدیل شد. علی جنتی دیروز در مراسم تودیع خود و معارفه صالحی‌امیری گفت: هدف این اتاق‌های فکر و عملیاتی مبارزه با کتاب‌ها و کنسرت‌ها بود مثلا در میان کتاب‌ها دنبال عکس یا نوشته‌یی می‌گشتند که باب میل آنها نبود و آن را پیش مراجع می‌بردند تا بگویند، فرهنگ کشور به ولنگاری رفته است. در نتیجه عملکرد اتاق‌های فکر؛ ما هر هفته باید چالش و یک سوژه جدید روبه‌رو بودیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر