راخوی ماندگار شد

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۹۱

ال‌پاییس:

این روزنامه به انتخاب ماریانو راخوی به عنوان نخست‌وزیر اسپانیا پرداخته است. «ماریانو راخوی» نامزد حزب مردم اسپانیا، با کسب رای اعتماد از مجلس نمایندگان اسپانیا، به مدت چهار سال دیگر در پست نخست وزیری این کشور باقی ماند. راخوی در حالی‌ نخست‌وزیری اسپانیا را از آن خود کرد که حزب مردمی از 314 روز پیش هنگامی که در 20 دسامبر سال گذشته (29 آذر)، انتخابات سراسری برگزار شد، دولت را به‌طور موقت در دست داشت. وی، در نخستین رای‌گیری 170 رای موافق و 180 رای مخالف کسب کرد اما امشب با کسب 170 رای موافق، 68 رای ممتنع و 111 رای مخالف، دولت را در دست گرفت تا به بن‌بست سیاسی اسپانیا پایان دهد. کلید حل بن‌بست سیاسی از 314 روز پیش در دست حزب سوسیالیست به ویژه در دست «پدرو سانچز» دبیرکل سابق این حزب تا چند هفته پیش بود اما با استعفای نیمی از کمیته فدرال 35 نفری حزب سوسیالیست، این کمیته منحل و سانچز به اجبار برکنار شد.


واشنگتن‌پست:

این روزنامه به واکنش‌های کلینتون بعد از مطرح شدن دوباره ماجرای استفاده از ایمیل شخصی او، پرداخته است. کلینتون بررسی دوباره مساله ایمیل‌های خود را بی‌سابقه خوانده است. براین اساس، او کمی قبل نیز در واکنش به خبر منتشر شده از سوی اف‌بی‌آی و در یک کنفرانس خبری، رییس اف‌بی‌آی را به چالش کشید و از او خواست تا جزییات دقیق تحقیقات جدید را منتشر کند. وی گفت، «ما ۱۱ روز بیشتر تا انتخابات که می‌توان گفت مهم‌ترین انتخابات عصر ماست فاصله نداریم. رای‌گیری‌ها در کشور آغاز شده است. بنابراین، مردم امریکا شایسته این هستند که از این واقعیات به‌طور کامل و به سرعت آگاه شوند.» خانم کلینتون همچنین گفته است که اف‌بی‌آی هنوز در رابطه با تحقیقات جدید، با او و مشاورانش تماسی نگرفته است. پیش از این جیمز کومی رییس پلیس فدرال امریکا در نامه‌یی خطاب به اعضای کنگره گفته بود که اف‌بی‌آی ایمیل‌های دیگری یافته که در ارتباط با تحقیقات پیشین است. کلینتون در این‌باره گفته است: مردم امریکا حق دارند که حقیقت را به‌طور کامل و در نخستین فرصت بدانند و ضروری است که اف‌بی‌آی هرچه سریع‌تر نتایج تحقیقات را به مردم اعلام کند.


مارکا:

تیتر یک این روزنامه اسپانیایی‌زبان به پیروزی چهار بر یک رئال مادرید برابر آلاوس اختصاص دارد. کریستیانو رونالدو هت‌تریک کرد. آلوارو موراتا دوباره گلزنی کرد. گل نخست بازی را بازیکنان آلاوس به ثمر رساندند. تساوی بدون گل منچستریونایتد برابر برنلی از عناوین این روزنامه است. ژوزه مورینیو در این بازی اخراج شد و فاصله این تیم با صدر جدول به 8 امتیاز رسید. پیروزی اتلتیکومادرید با درخشش یانیک کاراسکو و کوین گامیرو از دیگر عناوین این روزنامه است. این دیدار چهار بر دو به‌نفع قرمز و سفیدپوشان به پایان رسید و گامیرو و کاراسکو دو گل به ثمر رساندند. مادریدی‌ها با اخراج استفان ساویچ در این بازی 10 نفره شدند. این نشریه به برد خفیف بارسلونا برابر گرانادا نیز اشاره کرد. آبی‌اناری‌ها با تک‌گل رافینیا 3 امتیاز بازی را کسب کردند. این روزنامه به تساوی سویا برابر اسپورتینگ خیخون هم اشاره کرده است. این بازی یک بر یک به پایان رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر