تریبون وزیر

۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۴۱۸۱

بازنگری در مصوبه پرداخت پاداش به بازنشستگان

شانا| بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: کمیسیون تلفیق در مصوبه خود درباره شمول تغییر مقررات پرداخت پاداش به بازنشستگان صنعت نفت بازنگری کند.

زنگنه اعلام کرد: از کمیسیون تلفیق خواسته‌ایم که در مصوبه خود درباره شمول تغییر مقررات پرداخت پاداش به بازنشستگان صنعت نفت بازنگری کند.

وی گفت: اعضای این کمیسیون به پیچیدگی‎های صنعت نفت که سبب شده است پس از سال‎ها کش و قوس و فراز و نشیب، در سال ١٣٩١ مقررات ویژه‌یی برای امور اداری و استخدامی صنعت نفت در مجلس تصویب شود، توجه کنند. وزیر نفت ادامه داد: اعضای کمیسیون تلفیق ضرورت ثبات مقررات را در این صنعت مهم مدنظر داشته باشند و کماکان صنعت خطیر نفت را از حمایت‎های خود بهره مند کنند. بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، قرار است پرداختی دستگا‎ه‎های اجرایی برای پاداش بازنشستگی حداکثر پنج برابر حداقل آن باشد و پرداخت مازاد بر آن، با این عنوان یا به طریق دیگر، تصرف در اموال دولتی خواهد بود. این مصوبه هم‌اکنون در کمیسیون تلفیق تصویب شده است و برای تصویب نهایی باید در صحن علنی مجلس به رای گذاشته شود.


سهم 20درصدی

وزارت نیرو از برق

پاون| حمید چیت‌چیان وزیر نیرو با حضور در صحن علنی مجلس گفت: وزارت نیرو به‌طور متوسط در کل کشور حدود 20 درصد از هزینه‌های واقعی انشعاب‌ها را دریافت می‌کند، در صورت تداوم چنین وضعیتی ممکن است صنعت برق کشور با مشکلات اساسی مواجه شود.

وزیر نیرو روز گذشته اظهار داشت: به ازای هر انشعاب برق تاسیسات و تجهیزات عظیمی از نصب تیرهای برق تا پست‌های توزیع و فوق توزیع و خطوط انتقال را باید راه‌اندازی کرد و این امر هزینه‌های گزافی را روی دست وزارت نیرو می‌گذارد. وی افزود: از طرف دیگر دولت به دلیل کاهش درآمدهای نفتی بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های مابه‌التفاوت ایجاد شده از نصب انشعابات و سایر خدمات برق‌رسانی را ندارد؛ بنابراین برای پایداری

خدمات‌رسانی در صنعت برق ما مجبور به جبران هزینه‌های این خدمات رسانی هستیم. وی تصریح کرد: در حال حاضر ایجاد هر انشعاب روستایی برای وزارت نیرو حدود 47 میلیون ریال هزینه در بردارد، این در حالی است که تنها 3 میلیون و 240 هزار ریال آن از مشترک گرفته می‌شود.

چیت‌چیان گفت: چنین مبلغی برای انشعابات برق در روستاها تنها 6.9 درصد کل هزینه‌ها را جبران می‌کند.

وی تاکید کرد: در شهرهای بزرگی چون تهران، کرج، شیراز، مشهد و تبریز هزینه‌های انشعاب از یک میلیون و 250 هزار تومان به یک میلیون 750 هزار تومان رسیده است؛ این در حالی است که هزینه هر انشعاب برای وزارت نیرو بیش از 4 میلیون تومان است.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو به طور متوسط در کل کشور حدود 20 درصد از هزینه‌های واقعی انشعابات را دریافت می‌کند، در صورت تداوم چنین وضعیتی ممکن است صنعت برق کشور با مشکلات اساسی مواجه شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر