تلفن «دالی» حراج می‌خورد

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۳۰۶

«تلفن خرچنگی» از آثار هنری «سالوادور دالی» نقاش و هنرمند اسپانیایی چوب حراج می‌خورد. به گزارش ایسنا، گاردین نوشت: تلفن خرچنگی که ازجمله مشهورترین آثار هنری سالوادور دالی نقاش و هنرمند سورئال اسپانیایی است، توسط حراجی کریستی به قیمت ۲۵۰هزار پوند (۳۰۰هزار دلار) به فروش گذاشته می‌شود.

در این حراجی که ماه دسامبر برگزار خواهد شد، یک مبل قرمز که آن نیز از کارهای هنری دالی است، به قیمت ۴۰۰هزار پوند عرضه خواهد شد. هر دوی این آثار در دهه۱۹۳۰ زمانی که دالی ورشکسته شده بود و ادوارد جیمز دوست میلیونرش پیشنهاد خارق‌العاده‌یی به او داد، خلق شدند. در آن زمان، جیمز که شاعر و ازجمله حامیان هنرمندان بود، به دالی پیشنهاد کرد که درازای درآمدی ماهانه تا سال بعد، هرچه در آن مدت خلق کرد، از آن جیمز باشد.

دالی پنج تلفن خرچنگی ساخته که دو عدد از آنها نزد بنیاد ادوارد جیمز نگهداری می‌شود و یکی از آنها به‌زودی درمعرض فروش قرار می‌گیرد. جیمز در زمان حیاتش آثار هنری دالی را در عمارت خود واقع در «وست ساسکس» نگهداری و از آنها استفاده می‌کرد. فرزند این میلیونر انگلیسی در حراجی آینده کریستی ۲۰۰اثر از مجموعه ارزشمند هنری پدرش را به فروش می‌گذارد. «سالوادور فلیپه ژاسنتو دالی دومینیک» نام کامل نقاش و هنرمند اسپانیایی است که در سال۱۹۸۹ در ۸۵سالگی درگذشت. دالی یک طراح ماهر بود که بیشتر به‌خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار سورئال به شهرت رسید. معروف‌ترین اثر این نقاش معروف اسپانیایی «تداوم حافظه» نام دارد که در سال۱۹۳۱ خلق شد. او همچنین در عرصه عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلمسازی هم فعالیت داشت. دالی با آلفرد هیچکاک در ساخت فیلم «طلسم‌شده» (۱۹۴۵) همکاری داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر