اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۷۷

تلگرام سامانه خود را به بازی‌های گرافیکی مجهز می‌کند

نکست و شرکت تلگرام برای جذابیت بیشتر اپلیکیشن پیام رسان خود، بازی‌های گرافیکی سه بعدی به آن اضافه می‌کند. مسوولان شرکت تلگرام اعلام کردند، برای ایجاد جذابیت بیشتر برای یکصد میلیون کابر خود در سرتاسر جهان، یک سری بازی‌های HTML 5 معرفی خواهند کرد. در حال حاضر ۳۰ بازی در تلگرام وجود دارد که کاربران می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی با یکدیگر بازی کنند. نکته قابل توجه این است که مسوولان ارشد تلگرام اعلام کرده‌اند که قرار است بیش از ۱۰۰ بازی دیگر به این فهرست افزوده شود که برخلاف بازی‌هایی که بر پایه متن هستند و در گذشته موجود بودند این‌بار سری جدید بازی‌ها دارای گرافیک و صدا هستند که جذابیت را برای کاربر چندین برابر می‌کنند. با وارد کردن

gamebot@ می‌توانید با فهرست بازی‌ها آشنا شوید و هر کدام را که می‌خواهید انتخاب کنید. درحال حاضر بازی‌های تلگرام شامل ورزشی، جورچین و بازی‌های قدیمی است. قرار است شرکت تلگرام در آینده، بازی‌های سه بعدی استراتژیکی و جنگی را به این فهرست اضافه کند. بازی‌های تلگرام برای دو نسخه آندروید و iOS موجود خواهند بود.


هوشمندترین متر دیجیتال جهان را ببینید

تک اینسایدر یک شرکت امریکایی، موفق به ساخت هوشمندترین متر دیجیتال جهان با کارایی متفاوت شده است. شرکت Bagel Labs امریکا متر دیجیتالی را طراحی کرده که به عنوان هوشمندترین متر جهان به حساب می‌آید. این متر می‌تواند در موقعیت‌های مختلف اقدام به اندازه‌گیری سطوح صاف، دارای انحنا و گوشه‌های گرد کند. از ویژگی دیگر این متر، اندازه‌گیری از راه دور است و می‌توان اندازه جسم گرفته شده را با صدای فرد به حافظه آن سپرد تا آن را به وسیله بلوتوث به گوشی هوشمند انتقال دهد. قرار است این متر هوشمند در نوامبر سال جاری میلادی عرضه شود.


افتتاح سومین دیتابیس بزرگ فیس‌بوک در اروپا

رویترز قرار است شرکت «فیس‌بوک» سومین رکز اطلاعاتی بزرگ خود در اروپا را در کشور دانمارک راه‌اندازی کند. شرکت فیس‌بوک قصد دارد تا در شهر «اودنس» دانمارک سومین دیتابیس بزرگ خود در اروپا را احداث کند که با احتساب این مرکز جدید تعداد کل دیتابیس‌های فیس‌بوک در سرتاسر جهان به ۸ مرکز خواهد رسید. پیش از این مراکز دیتابیس فیس‌بوک در اروپا در «لوئلا» سوئد و «کلونی» ایرلند احداث شده‌اند. همچنین شمار دیگری از مراکز اطلاعاتی فیس‌بوک در شهرهای مختلف امریکا از قبیل «پراین ویل»، «ایووا»، «تکزاس» و «کالیفرنیا شمالی» است و قرار است مرکز دیگری هم در آینده در پاییتخت مکزیک راه‌اندازی شود. مقامات فیس‌بوک درحال حاضر زمینی را در شهر «اودنس» دانمارک برای ساخت یک مرکز دیگر خریداری کرده‌اند. این شرکت امریکایی به دنبال گسترش و توسعه زیرساخت‌های خود با احداث مراکز مختلف دیتابیس در سراسر جهان است.


ساخت سلول خورشیدی

با افزودنی‌های خوراکی

زی‌نیوز محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی آکادمی علوم چین با استفاده از افزودنی‌های خوراکی توانسته‌اند سلول‌های خورشیدی پلاستیکی بسازند که در دمای اتاق قابل تولید هستند. این سلول‌های خورشیدی کاربردی نیمه چاپی در تولید تجاری مقیاس بزرگ کاربرد خواهند داشت. دو مزیت اصلی این سلول‌ها این است که می‌توانند در محیط باز بصورت انبوه تولید شوند و اینکه فرآیند تولید آن هیچ خطر بهداشتی یا زیست‌محیطی ندارد. محققان یک سلول خورشیدی نیمه چاپی را تولید دند که از o-MA به عنوان حلال استفاده می‌کند. ماده o-MA یک طعم‌دهنده مواد غذایی است که برای انسان‌ها غیرسمی است. سلول‌های خورشیدی پلاستیکی به دلیل سبکی وزن، منعطف و شفاف بودن و هینه پایین ساخت آنها بسیار پرطرفدار هستند. متاسفانه محلول‌های حاوی هالوژن مورد استفاده در ساخت این نوع سلول‌ها، مانعی بر سر راه تجاری‌سازی در مقیاس بزرگ هستند. این محلول‌ها برای اطمینان از اینکه ساختار سلول‌های خورشیدی باعث افزایش حداکثری بهره‌وری انرژی آنها می‌شود از اهمیت زیادی برخوردارند. اما متاسفانه این محلول‌ها برای طبیعت خطرناک هستند. دستاورد جدید محققان می‌تواند راه برای چاپ سلول‌های خورشیدی در دمای اتاق هموار کند. جزئیات این تحقیق در مجله Chemistry of Materials منتشر شده است.


رونمایی روبات جدید مریخ نورد ناسا

گیزمودو ناسا روبات جایگزین «کنجکاوی» را نام‌گذاری کرد و ویژگی‌های آن را شرح داد. ناسا نام روبات جدید مریخ نورد خود را «روبات کارگر» گذاشت. این روبات مجهز به سیستم‌های سطحی پیشرفته عملیاتی با یک تیغه قدرتمند است. این روبات جدید مریخ نورد در پایگاه فضایی «Kennedy» امریکا طراحی شده و از آن می‌توان به عنوان راه‌حل احتمالی برای از میان بردن برخی از مشکلات اکتشاف در ماموریت‌های فضایی یاد کرد.

هدف اصلی از طراحی «روبات کارگر»، کاوش بر روی سیارات برای جمع‌آوری اجزای مورد نیاز برای آب، اکسیژن و سوخت موشک است. از ویژگی دیگر این روبات، بالا رفتن از صخره‌ها، حفر کردن و قدرت مانور بالا آن است. محققان ناسا بر این باور هستند که این روبات ۵ برابر از کاوشگر «کنجکاوی» سریع‌تر و در هر بار سفر خود توانایی حمل ۴۰پوند مواد را دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر