اخبار

۱۳۹۵/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۴۳۱

افزایش قیمت هر گیگ اینترنت در بسته‌ اپراتورها

فارس برخی اپراتورهای تلفن همراه تغییراتی در بسته‌های اینترنتی خود اعمال کرده‌اند که روح و هدف کلی این تغییرات افزایش قیمت هر گیگ اینترنت است.

اخیرا برخی اپراتورهای تلفن همراه تغییراتی در نوع بسته‌های اینترنتی خود لحاظ کرده‌اند. در این تغییرات بسته‌های سابق با بسته‌های مشابهی با مقدار حجم کمتر جایگزین شده‌اند. تغییرات کلی این بسته‌ها به سمت افزایش قیمت هر گیگابایت حجم است. برای مثال در حالی که پیش از این بسته‌ها 6 ماه 30 گیگی یک اپراتور 60هزار تومان قیمت داشت اکنون این بسته با بسته جدیدی شامل 24گیگ (12گیگ روزانه و 12گیگ شبانه) با قیمت 55 هزار تومان برای مدت 6 ماه جایگزین شده است. در مثال دیگری بسته یک‌ساله 100گیگ با قیمت 175هزار تومان به بسته‌یی با همان قیمت و به مدت 6 ماهه تغییر کرده است.

این تغییرات که در واقع به معنای گران‌تر شدن هر گیگ اینترنت در بسته‌های اینترنت موبایل برخی اپراتورهاست در حالی اعمال شده که پیش از این کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قیمت مصرف آزاد اینترنت موبایل را کاهش داده بود.پیش از این نیز پیش‌بینی شده بود با کاهش قیمت مصرف آزاد، تغییراتی در مدل بسته‌های اینترنت ایجاد شود.


اسپری که همه‌چیز را خشک نگه می‌دارد

تک اینسایدر یک شرکت اروپایی اسپری را تولید کرده که با قرار گرفتن روی هر چیزی مانع از نفوذ مایعات به داخل آن می‌شود. این اسپری به قدری قدرتمندانه عمل می‌کند که با قرار گرفتن روی هر چیزی مانع از ورود آب به داخل آن می‌شود و حتی می‌توان از آن روی قطعات الکترونیکی استفاده کرد تا با قرار گرفتن در مجاورت آب، آسیب نبینند.


خودرویی که روبات می‌شود

تک اینسایدر یک شرکت ترکیه‌یی خودرویی را طراحی کرده که قابلیت روبات شدن هم دارد.

شرکت ترکیه‌یی Letrons خودرویی را طراحی کرده که ظاهر آن شبیه به «بی‌ام و» است اما در حقیقت یک روبات محسوب می‌شود و می‌تواند ظرف مدت زمان کوتاهی به یک آدم آهنی تبدیل و از راه دور کنترل شود. ساخت این خودرو ۸ ماه زمان برده است و به هنگام تبدیل شدن به روبات، گردن آن ۱۲۰درجه قابلیت چرخش دارد ضمن اینکه انگشتان و مچ آن هم می‌توانند، حرکت کنند. در حال حاضر این شرکت ترکیه‌یی قصد دارد تا خودروهای دیگری را با این قابلیت تولید کند.


سبزی‌کاری به سبک ناسا

انگجت یک شرکت سازنده باغچه‌های داخلی و کیت‌های گیاهی در امریکا با استفاده از نانوفناوری الهام گرفته شده از ناسا، دوسازه کابینت مانند ارائه کرده که به کاربران اجازه می‌دهد در خانه خودشان سبزیجات و گیاهان دیگر را پرورش دهند. شرکت Click & Grow این سازه‌ها را «مزارع دیواری» نامیده که نیروی آنها توسط یک فناوری کاملا خودکار و اختصاصی الهام گرفته شده از ناسا تامین می‌شود. به‌طور دقیق‌تر، آنها از نانوفناوری پرورش گیاهان استفاده کرده که فقط میزان مورد نیاز گیاه از اکسیژن، آب و سایر مواد مغذی لازم را ارائه می‌کند.

به گفته شرکت سازنده، گیاهان پرورش یافته با این روش از ویتامین بیشتری نسبت به همتایان معمولی خود برخوردارند. علاوه بر آن، آنها 30درصد سریع‌تر از گیاهان کاشته شده در خاک رشد می‌کنند.


ابر رایانه واتسون

معلم ریاضی می‌شود

انگجت ابررایانه مشهور شرکت ای.‌بی‌.‌ام تاکنون فعالیت‌های جالب زیادی از ساخت فیلم گرفته تا بازی شطرنج را انجام داده و اکنون قرار است به معلمان نیز در تدریس کمک کند. ابررایانه واتسون با برنامه «مشاور معلم» قرار است به معلم‌ها در برنامه‌ریزی درسی کمک کند. شاید ریاضیات دوران دبستان به نظر بسیار ساده بیاید اما دروس ارائه شده در حال حاضر با درس‌هایی که در قدیم داده می‌شد، متفاوت است و معلم‌های امروزی با آن آشنا نیستند. نرم‌افزار مشاور معلم می‌تواند به آنها در طراحی تمرین‌ها و دروس برای تسهیل یادگیری ریاضی برای کودکان کمک کند.

این برنامه به‌طور رایگان از اواخر سال جاری در اختیار معلمان ریاضی کلاس سوم ابتدایی در امریکا قرار خواهد گرفت. ‌ای.‌بی‌.‌ام قصد دارد توسعه این برنامه را ادامه داده و از آن برای سایر دروس و سطوح بالاتر نیز استفاده کند.


دستیار صوتی گوگل 2 زبانه می‌شود

ورج شرکت گوگل اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی علاوه بر زبان انگلیسی در داخل پیام‌رسان «الو» از یک زبان دیگر هم استفاده می‌کند.

گوگل اسیستنت (Google Assistant) یا همان دستیار صوتی گوگل که در سامانه جدید پیام‌رسان این شرکت با نام Allo قرار دارد در حال یادگیری زبان دوم است. البته این سامانه یک هوش مصنوعی است و مسوولان گوگل اعلام کرده‌اند که در حال فراگیری زبان هندی است.

هدف اصلی گوگل از اجرای این پروژه جذب بیشتر مخاطب برای سامانه پیام‌رسان جدید خود در هند است.

تاکنون با یادگیری نسبی زبان هندی در گوگل اسیستنت این سامانه قادر به بازیابی اطلاعات در مورد سینمای BollyWood شده است.

استفاده از هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین در این سامانه، فراگیری زبان‌های دیگر را برای آن امکان‌پذیر می‌کند اما مستلزم صرف زمان است.

قرار است تا پایان سال جاری میلادی به‌طور کلی زبان هندی در داخل پیام‌رسان Allo راه‌اندازی شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر