اخبار کلان

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۵۱۰

شرایط جدید شورای عالی امنیت برای الحاق به FATF

رییس شورای راهبردی روابط خارجی از وضع شرایط جدید درباره پیوستن ایران به FATF خبر داد. کمال خرازی، رییس شورای راهبردی روابط خارجی در گفت‌وگو با تسنیم درباره پیوستن ایران به قرارداد «FATF» اظهار کرد: عضویت ایران در این قرارداد که روابط ما را با دنیا تسهیل می‌کند با توجه به قوانینی که در گذشته در مجلس درباره پولشویی وضع کرده و قانونی که درحال حاضر در مجلس هست، مشکل نیست. وی با اشاره به توصیه‌یی به مسوولان دست‌اندرکار گفت: در عین حال مسوولان این حوزه باید مترصد باشند که طرف مقابل از نوع نگارش قراردادهایی که بین ایران و آنها تنظیم می‌شود، سوءاستفاده نکنند. رییس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی به این مساله رسیدگی و شرایط جدیدی را وضع کرده که ان‌شا‌ءالله حقوق ملت ایران تامین خواهد شد.


پرداخت 400 هزار میلیارد ریال از بدهی‌های دولت

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: 400هزار میلیارد ریال از بدهی‌های دولت به پیمانکاران از دیروز (شنبه) پرداخت شده است. به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت افزود: مجلس شورای اسلامی مجوز پرداخت 400هزار میلیارد ریال از بدهی‌های دولت را داده که بر همین اساس به قولمان به پیمانکاران عمل می‌کنیم. وی اضافه کرد: بدهی به تمامی پیمانکارانی که قول داده‌ایم، پرداخت می‌شود. معاون رییس‌جمهوری گفت: همچنین بدهی‌هایی که به گندمکاران و نیز بازنشستگان فرهنگی وجود داشته، پرداخت خواهد شد. نوبخت با یادآوری اینکه 100درصد اعتبار مربوط به چایکاران پرداخت شده، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با مردم است ولی باید توجه داشته باشیم که پولی باید در خزانه باشد تا بتوانیم پرداخت کنیم. وی افزود: تاکنون به بیش از سه هزار و 45واحد تولیدی از هفت هزار و 500 واحد تولیدی که قرار بود طی امسال تسهیلات پرداخت شود، تسهیلات اعطا شده است.


اصلاح قانون استخدامی صندوق توسعه ملی

عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی با اشاره به تهیه پیش‌نویس قانون استخدامی صندوق گفت: براساس گزارش‌های موجود امسال 8 هزار میلیارد دلار طرح ارزی می‌توان اجرا کرد. محمد حسینی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اصلاح قانون استخدامی صندوق توسعه ملی اظهار کرد: این آیین‌نامه باید در هیات امنا مطرح و در نهایت مصوب شود درحال حاضر براساس مصوبه هیات وزیران حقوق و مزایای رییس هیات عامل و اعضای صندوق توسعه ملی کمتر از 10میلیون تومان پیش‌بینی شده است. عضو ناظر مجلس در صندوق توسعه ملی با بیان اینکه این صندوق قانون استخدامی مستقل دارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش ‌آمده دیوان عدالت اداری مقررات مربوط به قانون استخدامی این صندوق را ابطال کرده و درحال حاضر مسوولان به دنبال تهیه پیش‌نویس‌ قانون استخدامی که مربوط به به‌کارگیری نیروی انسانی، حقوق و مزایا و دیگر موارد صندوق می‌شود، هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر