تعلل فدرال رزرو

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۳۲۸


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به مساله نرخ بهره در امریکا و تعلل فدرال رزرو در این رابطه اختصاص داده است. این گزارش عنوان کرده است که فدرال رزرو هنوز برای تعیین نرخ بهره به اجماع نرسیده و به نظر می‌رسد که کاهش نرخ تورم، این تعلل را تشدید کرده است. در عین حال پیش از این نیز صورت جلسه نشست ماه گذشته شورای سیاست‌گذاری فدرال رزرو نشان می‌داد که مقام‌های این بانک با وجود اذعان به لزوم اتخاذ سیاست‌های پولی انقباضی در آینده نزدیک هنوز بر سر افزایش نرخ بهره اتفاق نظر ندارند. در این میان با وجود نرخ پایین بیکاری و بهبود بازار کار در ماه‌های گذشته، مقام‌های فدرال رزور همچنان برای افزایش نرخ بهره مردد هستند. فدرال رزرو قریب به یک دهه است که در راستای سیاست تسهیل مالی، نرخ‌های بهره را پایین نگه داشته است.

فایننشیال تایمز:

گزارش یک این روزنامه به رزمایش مشترک چین و روسیه اختصاص دارد. این روزنامه عنوان کرده است که نیروهای دریایی چین و روسیه رزمایش هشت روزه خود را در آب‌های دریای جنوبی آغاز کرده‌اند. این رزمایش که نیروی دریایی چین طی بیانیه‌یی برگزاری آن را اعلام کرده در آب‌های استان «گوانگ دونگ» در جنوب این کشور انجام می‌شود. بر این اساس هر دو کشور در این رزمایش موسوم به «دریای مشترک ـ ۲۰۱۶» از کشتی‌های جنگی، ناوها، زیردریایی‌ها، بالگردهای هجومی و امدادرسانی، جنگنده و پیشرفته‌ترین تحهیزات نظامی بهره می‌گیرند. در همین حال نیروی دریایی چین اعلام کرده است که با برگزاری این تمرین نظامی مشترک، نیروهای دریایی دو کشور قابلیت‌های رزمی خود را ارتقا خواهند داد و این بخشی از همکاری‌های نظامی دو کشور محسوب می‌شود.

فیگارو:

این روزنامه گزارش صفحه اول خود را به چالش بحران مهاجران در بندر«کاله» فرانسه اختصاص داده است. گزارش فیگارو درحالی است که کمی قبل فرانسه از انگلیس خواسته بود که برای مقابله با بحران مهاجران در این بندر به این کشور کمک کند. در عین حال برخی خبرها نیز حاکی از آن است که در ماه‌های گذشته اردوگاه مهاجران در بندر کاله فرانسه که به «جنگل» معروف است، تخریب خواهد شد. منطقه‌‌یی که قرار است تخلیه شود، نوعی مرکزیت فرهنگی برای مهاجران دارد و در آن علاوه بر چند مغازه‌ یک مدرسه و اماکن مذهبی نیز جای گرفته است. با این حال برخی آن را بدترین مکان برای مهاجران می‌دانند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر